نتیجه فایزر، نتیجه زر زر!



محمد محمدی
با کاهشی شدن آمار ابتلا به کرونا و تک‌رقمی شدن فوتی‌های کرونا در ایران، عده‌ای از سلبریتی‌ها و چهره‌های شاخص سیاسی امریکایی، با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
یکی از بازیگران مرد امریکایی، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود، نسبت به کاهش آمارهای کرونایی در ایران واکنش نشان داد. ایشان با تنظیم دوربین تلفن همراه خود روی حالت خویش‌انداز، به‌صورت نیم‌رخ جلوی دوربین قرار گرفته و ضمن پخش آهنگی سوزناک و گریه‌درآور، با لحنی ملتمسانه و تأثیرگذار شروع به گفتن این دیالوگ‌ها کردند: «آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب ایران، من اجازه دارم اینجا زندگی کنم و از مواهب این سرزمین بهره‌مند بشم، ولی شهروند ایران نیستم؛ نمی‌دونم می‌تونم از شما درخواستی داشته باشم یا نه... ولی خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم اگر براتون مقدور هست، مقداری واکسن برای هم‌میهنانم بفرستید. مطمئن نیستم صدای من به گوش شما برسه ولی به قول شاعر شیرین‌‌سخن امریکن‌گوی: به راه بادیه گویینگ، بِتِر فرام سیت»... ایشان در نهایت بدون اتمام شعر خود با سگرمه‌های درهم و ناراحتی بسیار اقدام به قطع فیلمبرداری کردند.
همچنین یکی از هنرمندان زن امریکایی که با حضور در سریال پرطرفدار «فوت‌وَرچاینا» به شهرت رسید و نامش سر زبان‌ها افتاد، از طریق لایوی در صفحه اینستاگرامی خود، واکنش شدیدی به کاهشی شدن آمار کرونا در ایران و افزایشی در امریکا نشان داد. ایشان که به‌خاطر ایفای نقش در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش خود، شدیداً خسته بودند، با عصبانیت بسیار و فریادزنان گفتند: من خسته شدم، خسته شدم، فریاد می‌زنم؛ فریاد می‌زنم، فریاد می‌زنم برای پیپِلَم! ایشان در ادامه گریه‌کنان و با صدایی بَم‌گونه افزودند: وای (به معنای چرا)! وای (به معنای چرا) تو مملکتای دیگه (اشاره به ایران) وان دونه بازیگر نمیمیره، وان دونه فوتبالیست نمیمیره! وان دونه آدم سلبریتی- در این لحظه با جمع و جور کردن لب و لوچه‌شان ادامه دادند- دولبریتی هم نیستیم! ایشان تا انتهای لایو خود، دسیبل دسیبل گریه و به‌گوش دنبال‌کنندگان خود اهدا کردند.
البته ورزشکاران نیز از قافله واکنش عقب نماندند و شماره هشت شاکی و ملی‌پوش سابق فوتبال ‌امریکایی با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود، به کاهش آمارهای کرونایی در ایران و وضعیت نابسامان کرونا در امریکا واکنش نشان داد. هشت شاکی که طبق شواهد و قرائن، به جای فایزر وطنی، دو دوز واکسن برکت غیروطنی تزریق کرده است، اعتراض خود را در ارتباط با میزان بالای ابتلا و فوت ناشی از کرونا در امریکا، با یک استوری که در آن نوشته بود «نه فراموشت می‌کنیم و نه می‌بخشیمت-کریستف کلمب»، نسبت به وزیر بهداشت ایالات متحده اعلام کرده است.
‌‎از میان چهره‌های شاخص سیاسی اما، جالب‌ترین واکنش مربوط به دکتر نایس‌اسپیچ، از سیاست داران خبره چند دهه اخیر در ایالات متحده بود. دکتر نایس‌اسپیچ با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، شماره کارت بانکی خود را با این توضیح که قصد دارد برای کسانی که درگیر بحران‌های ناشی از کرونا هستند با جمع‌آوری کمک‌های هیومن‌دوستانه، دهکده‌ای به‌نام «دهکده امید»، تأسیس کند و بسازد، منتشر و ابراز امیدواری کرد پول خوبی برای دهکده امید جمع‌آوری شود.
این روزها البته در فضای مجازی هشتگ‌هایی چون #S.O.S-USA و#Help-USA ترند شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/24/615824/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها