گزارش یک قتل گوسفندی

به‌خاطر یک‌مشت پشم


محمدرضا
رضایی
یک گوسفند در سودان به اتهام قتل زندانی شد. دادگاه بخش رومپیک در شرق ایالت بحیرات جنوب سودان، یک گوسفند را که با حمله به یک زن ۴۵ ساله موجب مرگ او شده بود تا زمان تکمیل محاکمه صاحبش زندانی کرد.
با تلاش‌های خبرنگار برون‌مرزی هفته‌نامه طنز ایران، توانستیم به گزارش کامل پلیس از فرایند دستگیری و بازجویی از این گوسفند خطرناک دست پیدا کنیم که در ادامه آن را می‌خوانید:
پس از دریافت گزارشی مبنی بر قتل یک شهروند به دست، (البته دست که ندارد)، به سم یک گوسفند جانی، مأموران ما بلافاصله در محل حاضر شده و پس از بررسی دوربین‌های محل حادثه، چهره گوسفند مذکور را شناسایی کرده و رد طویله‌ای را که قاتل در آن مخفی شده بود، پیدا کردند.
پس از شناسایی مخفیگاه گوسفند، شبانه و طی یک عملیات رعدآسا و غافلگیرکننده به طویله مذکور یورش برده و قاتل را از شاخش گرفته و دستگیر کردیم. لازم به ذکر است، قاتل در هنگام خِرکش شدن، بسیار مقاومت می‌کرد و با بع‌بع‌های ممتد و بلند، قصد کمک‌گرفتن از همنوعانش را داشت که خوشبختانه، همنوعان وی قانون‌مدار بوده و در واکنش به بع‌بع‌های متهم، مثل گوسفند سرشان را پایین انداخته و سهمیه علوفه متهم را نیز بین خود تقسیم کردند؛ در نتیجه خللی در عملیات پلیس وارد نشد.
پس از انتقال متهم به مقر، وی را تحت بازجویی‌های فنی قرار دادیم و با خوردن کباب جلوی چشمان وی، سعی در شکنجه روحی وی داشتیم؛ البته نامبرده در ابتدا همه‌چیز را انکار می‌کرد و در مقابل سؤالات ما فقط بع‌بع خالی می‌نمود اما پس از این‌که وی را با فیلم دوربین‌های مداربسته روبه‌رو ساختیم، گوسفند قاتل به جرم خویش اعتراف کرد و این‌بار بع‌بع‌های معنادار تحویلمان داد.
مترجمان زبان گوسفندی پس از استماع اعترافات گوسفند، به ما گفتند که وی انگیزه خویش را از قتل تسویه‌حساب شخصی عنوان کرده است. گویا مقتول که تنها تفریح زندگی‌اش بافتنی بوده است، هروقت کاموا کم می‌آورده، مخفیانه با قیچی‌های غیراستاندارد گوشه‌ای از پشم قاتل را می‌چیده و از آن برای خود کاموا درست می‌کرده است. متهم که احساساتی شده بود، با گریه گفت که چیده‌شدن پشم به‌شکل غیراصولی و توسط افراد غیرحرفه‌ای درد زیادی دارد، لذا وی یک‌روز تصمیم می‌گیرد یک‌بار برای همیشه از شر زن همسایه خلاص شود.
پس از بررسی بدنی گوسفند جای پشم‌های چیده‌شده بر بدن وی کاملاً ملموس بود و از این‌جهت صحت اعترافات متهم تأیید می‌شود. گفتنی‌ است گوسفند قاتل، مثل سگ از جرمش پشیمان است و حاضر است در مقابل بخشش اولیای‌دم، تا آخر عمر به آنها شیر و پشم اعلا تحویل دهد.
گوسفند مذکور به پیوست این گزارش، جهت تصمیم‌گیری نهایی خدمت مقام محترم قضایی ارسال شد.
پ.ن: لطفاً به سربازانی که متهم را تحویل می‌گیرند، تذکر دهید که تحت هیچ‌ شرایطی کیسه‌ای را که به ته متهم بستیم باز نکنند؛ متهم خیلی استرس دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/26/615835/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها