خارکیف رو رها کن!


ناصر جوادی
به‌دنبال نایاب شدن شیر خشک در امریکا، با وجود اعلام بی‌اطلاعی وزیر بازرگانی امریکا پس از یک هفته، بسیاری از رسانه و چهره‌ها به این اتفاق واکنش نشان دادند. مروری داریم بر مهم‌ترین این واکنش ها:
شبکه تلویزیونی صدای امریکا در گزارشی فوری به سراغ پنگوئن‌ها رفته تا پرده از راز عدم موفقیت آنها در بازی فوتبال بردارد. در این گزارش مشخص می‌شود دلیل عدم توفیق این موجودات نازنین در بازی فوتبال، نداشتن زانو است.
روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود به نقل از کارشناسان تغذیه نوشت، استفاده از شیرخشک ممکن است گلوی نوزادان را اذیت کند. در این مقاله به مادران توصیه شد از شیرِ‌تر استفاده کنند.
در بخش تازه‌های علمی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام شد، محققان دانشگاه هاروارد در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که شیر خشک عامل اصلی سرطان است و برای سلامتی ضرر دارد. این محققان در ادامه به والدینی که فرزندان‌شان در منجلاب شیر خشک گرفتار شده‌اند توصیه کردند برای ترک و فراموشی شیر خشک به سراغ استعمال دخانیات بروند.
جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا ضمن اعلام اینکه صدای مبل بوده، به شهروندان امریکایی قول داد که جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که دستور واردات پودر بچه در حجم انبوه را داده و به‌زودی مشکل کمبود آن حل خواهد شد. در این لحظه یکی از مشاورین با کردن نخ در گوش او چرتش را پاره کرد و گفت مشکلی که ایالات متحده با آن مواجه است کمبود شیر خشک است نه پودر بچه. آقای بایدن با گفتن «آها» به چرت نیمروزی‌شان ادامه دادند.
شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال از سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی و هیأت همراه به امریکا خبر داد. این شبکه انگیزه سفر را حل بحران شیر خشک در امریکا اعلام کرد و احتمال داد بیش از 100 شاهزاده جوان  در این سفر بن سلمان را همراهی کنند.
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز اعلام کرد با بررسی 312 میلیون کودک در سراسر جهان به این نتیجه رسیده که کودکانی که به جای شیر خشک از آب قند و آبجوش نبات استفاده می‌کنند، تا هفت برابر بیشتر از همسالان خود رشد می‌کنند.
پسر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا در صفحه توئیتر خود با اشاره به کمک 40 میلیون دلاری بایدن به اوکراین نوشت: خارکیف رو رها کن، فکری به حال ما کن.
روابط عمومی توئیتر از فیلتر شدن هوشمند واژه‌های «شیر» «خشک» «کیف» «خارکیف» «مارکیف» و سایر بستگان سببی و نسبی کیف در این شبکه اجتماعی خبر داد و به پسر ترامپ هشدار داد اگر یک بار دیگربا اکانتش شیطنت کند، سرنوشت پدرش در انتظار اوست.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/26/615837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها