هنرمندان در فضای مجازی


این روزها هنرمندان در فضای مجازی علاوه‌بر معرفی آثار تازه خود، از دغدغه‌هایشان گفته‌اند و برخی از مرارت‌ها و سختی‌هایی که یک هنرمند واقعی در زندگی می‌تواند متحمل شود نوشته‌اند. مروری کنیم بر صفحات مجازی هنرمندان و ببینیم از چه حرف زده‌اند.

سینمایی‌ها
مهتاب کرامتی بازیگر سینما که به تازگی کتاب عالیه عطایی به نام «چشم‌ سگ» را صوتی کرده خبر از برگزاری رونمایی این اثر صوتی داده و نوشته: رادیو گوشه همراه با نشر چشمه و کافه گالری باروک آیین رونمایی از کتاب صوتی «چشم‌ سگ» را برگزار می‌کند. ما کنار هم آمده‌ایم به هوای کلمات، به هوای داستان، به هوای گفتن از اصالتی که آدمی به ارث می‌برد و هویتی که بعدتر خودش در سرزمینی دگر می‌سازد.ما کنار هم آمدیم تا به گواه د‌استان بگوییم: «هیچ کس به میل درِ خانه‌اش را نمی‌بندد» از بلخ و هرات و سمرقند و کابل تا تهران. با خوانش مهتاب کرامتی و به قلم عالیه عطایی.»

محسن کیایی بازیگر سینما و تلویزیون هم خبر از اکران فیلم «بی‌صدا حلزون» داده و نوشته: «این فیلم ۲۵ خرداد ماه به سرگروهی «پردیس مگامال» اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد. بی‌صدا حلزون به کارگردانی «بهرنگ دزفولی‌زاده» و تهیه‌کنندگی «مرتضی شایسته» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین کارگردانی فیلم اول شد و به‌دلیل سوژه خاص اجتماعی آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. گروه بازیگران اصلی فیلم را هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار و بهنوش بختیاری تشکیل می‌دهند. بی‌صدا حلزون به قصه‌ای‌ عاشقانه درباره یک رابطه تابوشکن می‌پردازد.»

حمیدرضا نعیمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در اینستاگرام خود متنی از مرحوم دکتر رضا بابایی منتشر کرده به اسم ملت‌های عینکی که بخشی از این یادداشت چنین است: سال‌ها پیش یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد، در بخشی از پایان‌نامه‌اش ثابت کرده بود که علاقه ایرانیان به ادبیات، بیش از علاقه آنان به فلسفه و ریاضیات است؛ برعکس بسیاری از ملل دنیا، مانند آلمانی‌ها. به او پیشنهاد کردم که در فصلی از پایان‌نامه‌اش، این رابطه معکوس را تحلیل کند و توضیح دهد که چرا میل به شعر و شاعری، معمولاً بی‌رغبتی به علوم پایه را در پی دارد و به‌عکس. به او گفتم: اقتضای ریاضیات، دقت و باریک‌بینی است اما ادبیات، تعهدی به دقت‌های ریاضی‌وار ندارد. بنابراین به طور معمول، آدم ادبیاتی از عهده تفکر ریاضی برنمی‌آید و آدم ریاضیاتی، نازک‌خیالی‌های ادبیات را ندارد. این تفاوت، ریاضیات را برتر یا فروتر از ادبیات نمی‌نشاند؛ اگرچه گرایش به هر یک، در سرنوشت ملت‌‌ها بی‌تأثیر نیست.
تئاتری‌ها
رضا بهبودی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون هم از بازی در نمایش باغ به کارگردانی حسن معجونی نوشت: «می‌دونی من کجا فهمیدم عاشق وطنمم؟ تو واگن قطار. اینقدر گریه کردم که هیچ جا رو نتونستم ببینم. «باغ» اثر گروه تئاتر «لیو» فروش بلیت در سایت تیوال، طراح و کارگردان: حسن معجونی. بازیگران به ترتیب حروف الفبا وحید آقاپور، برنا انصاری، رضا بهبودی، داوود پژمان فر، مهسا جمشیدی، هدیه حسینی‌نژاد، مازیار سیدی، آوا شریفی، کتایون طلایی، زینب عباسی، هومن کیایی، فرزانه میدانی.»
 
سجاد افشاریان بازیگر و کارگردان تئاتر هم در پستی اینستاگرامی در توضیح عکسی نوشت: براى من تعریف بخش مهمى از بازیگرى همواره با جهان‌هایى همچون عشق و رنج و ازخودگذشتگى فهم شده است. بسان شعرى از امیلى دیکنسون: بهای هر لحظه وجد را باید با رنج درون پرداخت/ به نسبتی سخت و لرز‌آور/ به میزان آن وجد/ بهای هر ساعت دلپذیر را با سختی دلگزای سال ها/ پشیزهای تلخ و پر رشک/ و خزانه‌های سرشار اشک.»

امین زندگانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ویدیویی از بازی‌اش در نمایش پروین به کارگردانی حسین کیانی منتشر کرده و در توضیح آن نوشته: «باورکنید سرکار خانم پروین خانم، اگر بپذیرید این عشقِ حقیر اما ناب و بی‌ریای آرشاک بیچاره را، آن‌وقت من هم، از هیچ تهدیدی نخواهم ترسید و حاضر خواهم شد از همه چیز خودم برای خوشبخت شدن شما بگذرم. ‎نویسنده و کارگردان: حسین کیانی، ‎بازیگران: نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران‌رنج‌بر، مجید رحمتی، سیدجواد یحیوی، جواد مولانیا، مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی، فربد غفاری و اکرم محمدی با حضور هوشنگ قوانلو.‎کاری از گروه تئاتر ملی چریکه.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/28/615854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها