استعفای نویدکیا این بار مورد قبول سپاهان قرار گرفت

اسطوره به خط پایان رسید!



آدرینا ورشینگر/ داستان محرم نویدکیا و سپاهانی‌ها آن‌طور که هر دو طرف انتظار داشتند، پیش نرفت و اسطوره محبوب نصف جهان که در کسب جام با تیم مورد علاقه‌اش ناکام بود، تصمیم به خداحافظی از زردپوشان اصفهانی گرفت؛ کناره‌گیری که به نظر می‌رسد حالا هم محرم و هم سپاهان به آن راضی هستند. نویدکیا که 2 فصل پر فرازونشیب را در کسوت سرمربیگری این تیم گذراند، در لیگ بیستم با سپاهان به عنوان نایب قهرمانی رسید و در اتمام لیگ بیست‌ویکم هم طلایی‌پوشان را در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار داد که رتبه‌های بدی محسوب نمی‌شود. اما سپاهان در جام حذفی هم ناموفق بود و شاگردان نویدکیا در لیگ قهرمانان آسیا هم نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند. در این شرایط، هواداران سپاهان که از لیگ چهاردهم تاکنون در حسرت قهرمانی به سر می‌برند، از نتایج تیم‌شان راضی نبودند و صدای اعتراض‌شان هر از چند گاهی بخصوص در فضای مجازی شنیده می‌شد. بعد از تساوی بدون گل سپاهان مقابل ذوب‌آهن در هفته نوزدهم بود که نویدکیا در نشست خبری بصراحت اعلام کرد، می‌خواهد از هدایت زردپوشان استعفا دهد و از باشگاه هم خواست تا با خواسته‌اش موافقت کند، اما سپاهان با خواسته سرمربی تیمش موافقت نکرد اما نویدکیا دوباره در نامه‌ای به باشگاه خواستار رفتن شد ولی در شرایطی که به نظر می‌رسید محرم تصمیمش قطعی است و علیرضا مرزبان و محمود کریمی دستیاران او هم در تمرینات حاضر نمی‌شدند، او از تصمیمش صرف‌نظر کرد و پای پله‌های هواپیما به بازیکنان سپاهان ملحق شد و با آنها به تبریز رفت و تا پایان فصل روی نیمکت این تیم نشست. اما در شرایطی که تصور همگان بر این بود که سپاهان لیگ بیست و دوم را هم با مربیگری نویدکیا آغاز کند و محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان که رابطه گرم و صمیمی با نویدکیا دارد، بعد از دیدار این تیم و آلومینیوم گفته بود: «مسیر آماده‌سازی تیم را برای فصل آینده براساس اندیشه‌های نویدکیا دنبال می‌کنیم.» محرم به صورت رسمی از سمت خود کناره‌گیری کرد و استعفایش با وجود اینکه هنوز یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد داشت، مورد پذیرش قرار گرفت. در بخشی از بیانیه باشگاه سپاهان پس از کناره‌گیری نویدکیا آمده است: «آقای محرم نویدکیا طی تماس با مدیریت باشگاه و با اعلام مشکلات شخصی و نگرانی از عدم امکان کمک به تیم فوتبال و دغدغه هواداران، انصراف خود را از ادامه همکاری در سال سوم قرارداد صراحتاً اعلام کردند. با عنایت به اینکه همه سپاهانی‌های اصیل به حسن‌نیت دلسوزانه آقای نویدکیا باور دارند، ضمن سپاس فراوان از زحمات طاقت‌فرسای امروز و دیروز این وفادار طلایی، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به درخواست ایشان احترام گذاشته و اعلام می‌دارد اگر چه این قرارداد متوقف می‌شود لیکن سپاهان همواره افتخارآفرینی‌های ایشان را فراموش نکرده و در ادامه مسیر پر فرازونشیب آینده، بر همکاری و همفکری فنی ایشان تأکید می‌کند. شایان ذکر است برنامه‌ریزی برای انتخاب و معرفی گزینه‌های سرمربیگری سپاهان، بسرعت در حال انجام است و در فرصت مناسب به اطلاع همگان خواهد رسید.»
جدایی ستاره‌ها، دلیل استعفای نویدکیا؟
نویدکیا در حالی هواداران سپاهان را با خبر استعفای خود غافلگیرکرد که علت اصلی آن را مشکلات شخصی و نگرانی نسبت به آینده تیمش دانسته است. به نظر می‌رسد این نگرانی او ناشی از اتفاق‌هایی است که حول محور سپاهان رخ داده یا شنیده می‌شود. یکی از این اتفاق‌ها، توافق پرسپولیس با 3 ستاره سپاهان یعنی دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سجاد شهباززاده است که از بین آنها اسماعیلی‌فر دیروز با سرخ‌پوشان قرارداد بست و 2 بازیکن دیگر هم در آستانه توافق هستند، ضمن اینکه سپاهان هنوز بازیکن جدیدی جذب نکرده‌ است و خبرهایی هم منتشر شده بود که این تیم قصد ندارد نقل و انتقالات پر سر و صدایی داشته باشد و به نظر می‌رسد این شرایط باعث شده محرم تصمیم به رفتن بگیرد.نویدکیا که ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ هدایت طلایی‌پوشان را برعهده گرفت، در حالی 18 خرداد 1401 و پس از یک سال و 9 ماه و 2 روز از سرمربیگری سپاهان کنار رفت که در این 21 ماه در 71 بازی روی نیمکت این تیم نشست و 39 برد، 19 تساوی و 13 شکست به‌دست آورد و حالا باید دید او که چه در دوران بازیگـری و چـه دوران مربیگری با تیم دیگری غیر از سپاهان در فوتبال ایران دیده نشده، در آینده حاضر می‌شـود هدایت تیم دیگری را برعهده بگیرد یا خیر.
جانشین محرم در سپاهان کیست؟
پس از استعفای نویدکیا، خبر رسید که مدیران سپاهان همانند استقلال به جذب جواد نکونام علاقه دارند، ولی با توجه به مخالفت فولادی‌ها با این انتقال، به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی خارجی در اولویت اصفهانی‌ها باشد؛ چرا که در شرایط کنونی سرمربی داخلی با شرایط قراردادی آزاد وجود ندارد و آنها کار سختی برای انتخاب جانشین نویدکیا دارند و باید دید با کدام مربی لیگ بیست و دوم را آغاز می‌کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/20/615863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها