اخبار


گفت‌وگوی نمایندگان ورزش کشورمان با رئیس فیفا
اینفانتینو: مردم ایران در قلب من جای دارند

سینا کلهر، معاون فرهنگی و اسماعیل احمدی مدیرکل وزارتی وزارت ورزش و جوانان که برای حضور در کمیسیون مشترک ایران و قطر در دوحه به سر می‌برند، سه‌شنبه شب گذشته با رئیس فیفا دیدار کردند. در این دیدار که در حاشیه دیدار امارات و استرالیا در پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی انجام شد، نمایندگان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به علاقه‌مندی فراوان مردم ایران به رشته فوتبال و اشتیاق بسیاری از تماشاگران ایرانی برای همراهی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی از اینفانتینو خواستند با بررسی مجدد ساز و کار ظرفیت توزیع سهمیه کشورها، سهمیه بیشتری را در اختیار تماشاگران ایرانی قرار دهد. رئیس فیفا هم در پاسخ با استقبال از پیشنهاد ایران و قول مساعد برای پیگیری موضوع گفت: «من مردم ایران را دوست دارم و آنها در قلبم جای دارند.»

استقلالی‌ها در پی توافق مالی با گابریل پین
نکونام بند جدایی از فولاد را فعال می‌کند؟

در روزهای اخیر از جواد نکونام به‌عنوان گزینه نهایی استقلال برای جانشینی فرهاد مجیدی نام برده شده است اما دلیل اینکه او به‌صورت رسمی به‌عنوان سرمربی آبی پوشان معرفی نمی‌شود، بحث نحوه جدایی او از فولاد است. مسئولان تیم اهوازی مخالفت‌شان را با جدایی نکونام اعلام کرده و گفته‌اند براساس درخواست او به‌دنبال جذب بازیکن مدنظر هستند. ضمن اینکه اطرافیان این باشگاه هم معتقدند نکو از این تیم نمی‌رود. اما به گزارش تسنیم، نکونام در قراردادش بند فسخ دارد و احتمال می‌رود در صورتی که کشمکش‌ها بین فولاد و استقلال ادامه داشته باشد، بند جدایی‌اش را فعال کند. مسئولان استقلال دوست ندارند وارد فضای تنش با فولادی‌ها شوند و مذاکراتی با فولادی‌ها انجام داده‌اند تا با دادن رقمی رضایت آنها را بگیرند. استقلال همچنین برای تکمیل کادر فنی نکونام در مذاکراتی با گابریل پین مربی ایتالیایی و دستیار فصل گذشته مجیدی صورت داده و پین هم پیشنهاد مالی‌اش را به مسئولان استقلال داده است. البته نکونام در صورت استقلالی شدن، دستیار اسپانیایی‌اش در فولاد و مهدی هاشمی‌نسب را هم به استقلال می‌آورد و احتمال دارد با صحبت‌های مدیران استقلال با نکونام، مربی دروازه‌بان‌های آبی‌پوشان همچنان بهزاد غلامپور باشد.

جهانبخش: شرایط آماده‌سازی تیم ملی را مثبت نمی‌بینم

کاپیتان تیم ملی در حاشیه تمرین دیروز در قطر گفت: «بعد از مدتی سردرگمی در برگزاری اردو، مکان اردو و بازی‌های دوستانه، اردوی قطر هماهنگ شد و تمرینات خوبی در اینجا برگزار می‌کنیم. خدا را شکر بازی با الجزایر هم تأیید شد و برای یک بازی خوب با این تیم تمرین می‌کنیم. من، سایر بازیکنان و کادر فنی دوست داشتیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کنیم ولی این اتفاق رخ نداد. شرایط سخت است، باید آماده‌سازی به گونه‌ای باشد که به تیم و بازیکنان کمک کند که شرایط خوبی در اردوهای بعدی داشته باشیم، نباید بگذاریم اتفاقات این اردو در اردوهای بعدی رخ بدهد.» علیرضا جهانبخش افزود: «با حضور ولز کارمان در جام جهانی سخت‌تر شده است. شرایط آماده‌سازی تیم ملی را مثبت نمی‌بینم اما باید قسمت مثبت داستان را نگاه کنیم که بازیکنان خوب تمرین می‌کنند، مصمم هستند و امیدواریم با بازی‌های خوب دل مردم را شاد کنیم.

شجاع خلیل‌زاده به الاهلی قطر پیوست

شجاع خلیل‌زاده مدافع فصل گذشته الریان که از مدتی قبل بحث حضورش در الاهلی مطرح شده بود، با اعلام این باشگاه قطری به جمع سبزپوشان دوحه پیوست. قرارداد مدافع تیم ملی کشورمان با این باشگاه قطری یک ساله است. به این ترتیب، او با محمدحسین کنعانی‌زادگان همبازی شد تا زوج خط دفاعی تیم ملی که در پرسپولیس هم کنار هم بودند، دوباره هم تیمی شوند. خلیل‌زاده بعد از امضای قراردادش با الاهلی، گفت:«در این فصل به همراه الاهلی تمام تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم بهترین عملکرد را برای پیشبرد اهداف تیم داشته باشم. خوشحالم دوباره در کنار کنعانی‌زادگان بازی می‌کنم و تمام سعی خود را می‌کنم تا بتوانم برای الاهلی مفید باشم و بتوانیم نتایج مطلوب را کسب کنیم.» کنعانی‌زادگان هم در استوری اینستاگرامش خطاب به خلیل‌زاده نوشت: «شجاع عزیز، تجربه جدیدی است در کنار هم. خوشحالم که یک سال در کنار هم خواهیم بود. خوش آمدی.» او در ادامه به شوخی نوشت: «فقط اینجا پنالتی‌ها رو من می‌زنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/20/615867/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها