دیگه چه خبر؟


حاشیه‌سازی اصلاح طلبان از یک عکس

 خبر اول اینکه، حضور جواد اوجی وزیر نفت درمراسم جشن ملی در سفارت روسیه و دیدار سفیر این کشور با فریب رسانه‌ای جریان غربگرا و انتشار تصاویر هدف‌دار همراه شد. رسانه‌ها و افراد نزدیک به دولت سابق  با بهانه قرار دادن زبان بدن وزیر نفت ایران و سفیر روسیه (تصویر شماره یک) مدعی تحقیر شدن ایران شدند. این خبرسازی غیرمنطقی درحالی است که تصاویر دیگر در این نشست (تصویر شماره دو) حاکی از احترام ویژه سفیر این کشور به وزیر نفت ایران است. پس از افشا شدن این حاشیه سازی زرد، برخی دیگر از رسانه‌های اصلاح‌طلب حضور وزیر نفت در این مراسم را زیر سؤال بردند. این درحالی است که جواد اوجی رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه است که به دعوت سفارت روسیه در این جشن حضور پیدا کرده؛ همچنین حضور مقام دولتی در این مراسم یک امر معمول دیپلماتیک است که در دولت‌های گذشته نیز انجام شده است. به عنوان نمونه حضور وزیر دفاع، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون وزیر خارجه و دیگر مدیران ارشد دولت حسن روحانی در مراسم روز ملی روسیه امری مرسوم بوده و قبلاً با اعتراض حامیان دولت پیشین رو به رو نشده بود.

ایران در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات انتقام است

 خبر دیگر اینکه، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی، از اظهارات ضد ایرانی نخست‌وزیر این رژیم و استفاده از استراتژی جدید علیه ایران بشدت انتقاد کردند. به گزارش فارس، وبگاه روزنامه یدیعوت آحارانوت، در این راستا نوشت: اظهارات بنت در جلسه کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم (کنست) به منزله «انگشت فرو کردن در چشم ایران، اقدامی غیر ضروری است که تنها انگیزه‌های ایران را برای وادار کردن اسرائیل به پرداخت بهای آن، افزایش می‌‌دهد». بنت در جلسه کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم (کنست) درخواستی ضدایرانی مطرح کرد و با متهم کردن ایران به انجام اقدامات تروریستی در منطقه، بیان کرد: «راهبرد اسرائیل در قبال ایران در سال گذشته شاهد تغییر بوده است. تهران خطوط قرمز از جمله غنی‌سازی ۶۰ درصدی را زیر پا گذاشته است؛ بی‌آنکه به این اقدام واکنشی صورت بگیرد.» یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی هم در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت گفت:«ایران در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات انتقام است و هیچ دلیلی برای تشویق و تحریک بیشتر آن، برای انجام این عملیات وجود ندارد.»
 
دیدار بلینکن و وزیر خارجه قطر با موضوع مذاکرات وین

 باخبر شدیم‌ که، وبگاه وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر خبر داد. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: آنها درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه از جمله افغانستان، چالش‌های ناشی از ایران و اهمیت حمایت از اوکراین گفت‌وگو کردند. همچنین وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره دیدار با بلینکن در واشنگتن گفت: با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم. ما خواستار بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم زیرا منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می‌شود. او تأکید کرد: مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماس‌های ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در راستای کمک به آن است. ما بر این باوریم که توافق هسته‌ای افق‌های همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران را ایجاد می‌کند. محمد بن عبدالرحمن گفت: ما با ایران و امریکا به منظور رسیدن به زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین رایزنی می‌کنیم.
 
اعزام کشتی نفتکش افراماکس ۲ برای انجام آزمایش‌های دریایی به خلیج فارس

 شنیدیم که، با تکمیل عملیات ساخت کشتی نفتکش اقیانوس‌پیمای افراماکس 2، این شناور به منظور انجام آزمایش‌های دریایی به آب‌های نیلگون خلیج فارس اعزام شد. به گزارش سپاه نیوز کشتی 113 هزار تنی افراماکس ۲، با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار است. این شناور دارای سه دیزل ژنراتور است که هر کدام ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلووات برق را دارا می‌باشد و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنیسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.

ظن جاسوسی رژیم صهیونیستی به یک روزنامه نگار پناهنده

 دست آخر اینکه، در پی کشف چند مورد دیرهنگام نفوذ و جاسوسی در میان برخی وزرا و سرمایه‌داران و مقامات سیاسی اسرائیل به نفع ایران، مراکز امنیتی این رژیم ازجمله به برخی اتباع ایرانی پناهنده شده بدگمان شده‌اند. به گزارش روزنامه تایمز، ندا امین روزنامه‌نگار پناهنده، پس از پنج سال، در معرض اخراج قرار گرفته است. شاباک، سازمان امنیت و اطلاعات اسرائیل به این پناهنده گفته که او با مقامات اطلاعات ایران در ارتباط است و باید اسرائیل را ترک کند. این روزنامه‌نگار، در سال ۲۰۱۷ از اسرائیل پناهندگی گرفت، اما اکنون به حکم «آیلت شاکد» وزیر کشور، با خطر اخراج روبه‌رو است. ندا امین به اخبار کانال ۱۲ اسرائیل گفت از رفتاری که با او می‌شود، شوکه شده و هیچ جایی ندارد برود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/5/615874/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها