دیدار وزیر مشاور در امورخارجه نیجریه با معاون اول رئیس‌جمهور

مخبر: ارتقای همکاری با ملت‌های آفریقا راهبرد سیاست خارجی دولت است


معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در دیدار «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، با اشاره به اهمیت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی تأکید کرد:‌ تعمیق و ارتقای همکاری‌ها با دولت و ملت‌های قاره آفریقا از راهبردهای مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر به سابقه پنجاه ساله روابط دیپلماتیک تهران – ابوجا اشاره و تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین در مقایسه با روابط دیرینه سیاسی قابل قبول نیست و باید اراده جدی و مستحکم‌تر در راستای توسعه همکاری‌ها شکل گیرد.معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های صنعتی، پزشکی و دارویی، علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی و تولیدی بین ایران و نیجریه وجود دارد که ضروری است با از بین بردن موانع بر سر راه همکاری‌ها، ارتباطات مردم و بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.
زبیرو دادا، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تصریح کرد: این سابقه تاریخی روابط می‌تواند به یک اراده جدید سیاسی در زمینه توسعه همکاری‌ها در همه بخش‌ها منجر شود.
وی همچنین با اشاره به محصولات صنعتی و تولیدی ایرانی که با کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی قابل عرضه است گفت: تحولات بزرگ درعلم و فناوری و کشاورزی و دارویی جمهوری اسلامی می‌تواند از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری دو کشور باشد.زبیرو دادا با تأکید بر عزم و اراده جدی ابوجا در راستای ارتقای روابط با تهران افزود:‌ با رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی امیدواریم که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با نیجریه جهش اساسی داشته باشد و رفت و آمدها و مناسبات بین تجار و مردم دو کشور هر چه سریع‌تر تسهیل شود.

برگزاری دهمین جلسه انتقال آب از دریا به مناطق مرکزی ایران
همچنین عصر دیروز، دهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. مخبر در این جلسه، از کمبود منابع آب به‌عنوان تهدید و بحرانی برای آینده جهان یاد کرد و گفت: طرح‌های انتقال آب از دریا به مناطق کم آب کشور به‌عنوان خدمتی بزرگ و ماندگار از دولت سیزدهم به یادگار خواهد ماند.
وی با اشاره به کمبود منابع آب در مناطق مرکزی کشور و اجرای ۴ خط انتقال آب از دریا، افزود: این یک پروژه بزرگ ملی و برای آینده ایران است که باید با همکاری و مشارکت همه ذی‌نفعان به سرانجام برسد.مخبر پس از ارائه گزارش وزیر نیرو درباره انشعاب خط اول انتقال آب دریا از اردکان به یزد، دستور داد برای حل مشکل اضطراری تأمین آب در این استان، این خط لوله انشعابی هر چه زودتر تا اوایل تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/2/615897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها