خبر در خبر


ایسنا- بهرام‌علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان از زیستگاه‌های این استان به عنوان بی‌نظیرترین زیستگاه‌های کشور از نظر تنوع گیاهی و جانوری نام برد و گفت: حفاظت از این سرمایه‌های ارزشمند با محیطبانان و نیروهایی معادل یک ‌پنجم نرم جهانی انجام می‌شود.

ایسنا - «حسن اکبری» معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی کشور «توسعه معدنی» را  یکی از اشکال مهم تخریب طبیعت ایران دانست و درباره اثرات ایجاد دسترسی‌های بی‌رویه نظیر جاده‌ها، خطوط انتقال سوخت و بزرگراه‌ها و... بر از بین رفتن زیستگاه‌های مناسب جانوری اظهار کرد: توسعه معدن‌کاری معمولاً در قلب طبیعت و در بسیاری از زیستگاه‌های بکر نظیر زیستگاه‌های کوهستانی اتفاق می‌افتد و به علت نیاز به ایجاد دسترسی جاده‌ای و باز کردن «سینه کار‌های معدنی» به تخریب زیستگاه می‌انجامد. بسیاری از گونه‌های جانوری بویژه گربه‌سانان به حضور انسان حساس هستند و با دستکاری زیستگاه‌ها از طرق مختلف بویژه از طریق معدن‌کاری، این گونه‌های جانوری از زیستگاه خارج و با خطرهایی مواجه می‌شوند که تجربه مقابله با آن را ندارند.

ایرنا- حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: آزمایشگاه و کارگاه مرمت اشیا در محوطه میراث جهانی تخت‌جمشید افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه از نیازهای مبرم پایگاه تخت جمشید بود که در 2 سال گذشته در اولویت‌های برنامه‌ای قرار گرفت و در نهایت با گذشت چند دهه از شکل‌گیری پایگاه، موفق به تجهیز و راه‌اندازی آن شدیم.

میراث‌آریا- جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایلام باتوجه به غنای بالای فرهنگی و تاریخی می‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود. به دلیل وجود مرز مهران، استان ایلام همه ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر ایرانی و اتباع خارجی بویژه عراقی است که باید با تقویت زیرساخت‌های گردشگری، شرایط اقامت چندروزه این مسافران در استان فراهم شود.

مهر- مدیریت کاخ سعدآباد اعلام کرد که این مجموعه به علت ادامه برنامه‌های مراسم ریاست جمهوری و حضور هیأتی از ونزوئلا امروز و فردا ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه تعطیل است.
​​​​​​​
میراث‌آریا- محسن فیروزی، فرمانداری شهرستان نائین گفت: صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین عوامل و منابع اشتغال، تولید سرمایه و جذب گردشگر در شهر تاریخی و گردشگری نائین است که می‌توان با بهینه کردن زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان، رونق اقتصادی را نیز در زمینه گردشگری احیا کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/17/616330/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها