هنرمندان صفحات مجازی خود را به آثار خود یا همکاران‌شان اختصاص داده‌اند و از مخاطبان سینما و تئاتر و دوستداران کتاب دعوت کرده‌اند تا به دیدن آثارشان بیایند.


چهره ها
همایون شجریان خواننده پیشکسوت در صفحه خود با انتشار پیامی از مردم خواسته است که از خرید بلیت کنسرتش با قیمت گزاف خودداری کنند. او در استوری خود نوشته: «دوستان عزیر با پوزش بسیار در همان دقایق اولیه سایت تیوال با تراکنش بی سابقه‌ای روبه‌رو شد که با وجود تمهیدات قبلی باعث کندی بسیار زیاد در این سایت شد. اندکی از مراجعین در دقایق اولیه موفق به تهیه بلیت گردیدند و بسیاری دیگر با مشکل روبه‌رو شدند. در این وضعیت از سایت تقاضا کردم که فروش متوقف شود تا به ساز و کاری کارآمدتر برسیم و خدمت‌تان اعلام کنیم. خواهشمندم از خرید بلیت از سایت‌های دیگر و با قیمت گزاف خودداری فرمایید.»

محمدرضا شفیعی کدکنی نویسنده و ادیب در صفحه خود پوستر نمایش «کافه عاشقی» را که برداشتی نو از لیلی و مجنون حکیم نظامی گنجوی است استوری کرده است. او مردم را دعوت کرده تا در سه شب پایانی این نمایش برای دیدن این اجرا به فرهنگسرای نیاوران بروند. جلال‌الدین دری نویسنده و کارگردان و پیمان خازنی آهنگساز این نمایش هستند.

محمدحسین پویانفر مداح با انتشار کلیپ جدید مداحی‌اش درباره امام رضا (ع) نوشته: «خوشا دردی که درمانش تو باشی»

امیر مهدی ژوله بازیگر و فیلمنامه‌نویس با انتشار بخشی از قسمت جدید طنز جوکر نوشته: «دومین قسمت فصل ویژه جوکر ساعت هشت صبح منتشر می‌شود. در قسمت قبل با قرعه‌کشی میزبان ،حامد آهنگی به عنوان جوکر این مهمونی خاص معرفی شد و در ادامه امیرمهدی ژوله هم یه کارت زرد گرفت که تنها کارت زرد این قسمت بود. در این قسمت میزبان یه مهمون ویژه داره که کسی نیست جز پیمان قاسم‌خانی عزیز! پس منتظر کلی اتفاقات جذاب و هیجان‌انگیز باشید! جوکر کاری است از احسان علیخانی و گروهش در استودیو «قرن جدید» که به صورت اختصاصی برای فیلیمو تولید شده است.»

هوتن شکیبا بازیگر تلویزیون و سینما با انتشار آیتمی از سریال مهمونی با اجرا و کارگردانی ایرج طهماسب در صفحه خود نوشته: «من عاشق این آیتم‌ام. خیلی منتظرش بودم حس عجیبی برام داره، بچه بغل طهماسب و قربون اون خنده‌هاتون و عروسک گردانی سخت و درجه یک پیمان فاطمی، صحیح نیست آیتم‌های کامل یه برنامه ‌رو توی اینستاگرام گذاشتن ولی صبر کردم بعد از چند روز بذارمش که یادگاری بمونه برام. قسمت‌های کامل رو در نماوا از دست ندید.»

رویا تیموریان، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار آیتمی از فیلم جیران به کارگردانی حسن فتحی مخاطبان و دوستداران این سریال را به ادامه این سریال دعوت کرده که از شبکه نمایش خانگی فیلیمو هر جمعه منتشر می‌‌شود.

دیگه چه خبر
حسن روح‌الامین با انتشار استوری نشر سایان  آخرین تصویر کتاب «ایران در عصر امامان» را منتشر کرده است. نشر سایان قرار است امسال مجموعه آثار حسن روح‌الامین را چاپ و وارد بازار نشرکند.

مهران غفوریان در صفحه خود با انتشار پوسترهای کنسرت نمایش سی صد نوشته: « فروش بلیت کنسرت-نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی «امیر جدیدی» و موسیقی «تهمورس پورناظری» و خوانندگی «رضا بهرام» آغاز شد. در این کنسرت‌نمایش که به تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان اجرا می‌‌شود، جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی ایفای نقش می‌‌کنند.»
تازه‌های نشر
اکبر ایرانی، مدیر عامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب با انتشار تصویر جلد کتاب «نظم الأنماط المُبدَعات من کتاب الإشارات» از انتشار این کتاب خبر داده و نوشته: «علی اوجبی، پژوهشگر حوزه فلسفه، کتاب «نظم الأنماط المُبدَعات من کتاب الإشارات» اثر ابونصر فتح بن موسی خضراوی (۵۵۸-۶۶۳ ﻫ.ق) را تصحیح و مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب آن را منتشر کرده است. این اثر تصحیحی است بر منظومه‌ای که به گفته اکبر ثبوت، ابونصر آن را در قالب ارجوزه و مثنوی سروده است و نمط‌های هشتم، نهم و دهم اشارات ابوعلی‌سینا را به نظم عربی درآورده است. دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد فلسفه اسلامی، در مقدمه کوتاه خود بر این اثر، فرموده‌اند که ای کاش خود ابوعلی‌سینا این متن مهم فلسفی یعنی اشارات را که برای آموزش اندیشه‌های ناب فلسفی‌اش نوشته، به نظم درآورده بود. به هر حال اینک خوشحالم که در قرن هفتم ابونصر خضراوی عالمی که در ارجوزه‌سرایی زبردست بوده، به اهمیت این اثر پی می‌برد و این متن جذاب را بدون تصرف در معنا و اظهار فضل و خودنمایی برای علاقه‌مندان فلسفه و ابن‌سینا به نظم به یادگار می‌نهد.» برای مطالعه بیشتر درباره این کتاب به پایگاه اینترنتی میراث مکتوب مراجعه فرمایید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/24/616365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها