اخبــــار


اعطای درجه سرلشکری به شهید پارساکیان از سوی فرمانده معظم کل قوا

سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید سرلشکر پاسدار محمدحسن پارساکیان با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ایرنا، در این دیدار درجه سرلشکری شهید پارسا کیان که مورد موافقت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته بود به همراه لوح تبریک به خانواده شهید اهدا و در پایان همسر و فرزندان شهید نیز خاطراتی را از سرلشکر پارساکیان بیان نمودند. شهید سرلشکر محمدحسن پارساکیان در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ پس از ۴۲ سال خدمت و تحمل رنج بیماری ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس به‌دلیل حضور در رزمایش عملیاتی نیروهای مسلح و نظارت بر روند اجرای آن به بیماری کرونا مبتلا و به لقاء‌الله پیوست.

تقدیر از فراجا در دستگیری سریع سارقان بانک ملی
سرلشکر باقری همچنین در پیامی خطاب به سردار اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه پلیس در دستگیری قاطعانه و سریع سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران قدردانی کرد.

سرلشکر صفوی از مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور بازدید کرد

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از مناطق عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در نقاط صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان بازدید کرد.
در این بازدید، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس سپاه و سردار شفاهی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند. سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از نقطه صفر مرزی شهرستان هیرمند با افغانستان، مرز میرجاوه تا میل مرزی ۱۹۲ با پاکستان، گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با همکاری فرماندهی مرزبانی فراجا امنیت پایدار مردمی را در جنوب شرق کشور به‌صورت کامل برقرار کرده است.

قلب رهبر انقلاب با مردم استان سیستان و بلوچستان است
همچنین دیدار با سران قبایل و ریش‌سفیدان و بسیجیان استان از دیگر برنامه‌های سفر سردار صفوی به جنوب شرق کشور بوده است. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار سران قبایل و ریش‌سفیدان و بسیجیان استان گفت: به شما اطمینان می‌‌دهم که قلب رهبر عظیم‌الشأن انقلاب با شماست و اراده دولت مردمی و رئیس‌جمهور محترم و دولتمردان فعلی ما و عزم و اراده سپاه پاسداران برای پیشرفت و آبادانی و تأمین امنیت شما، امیدآفرین و کارساز است. البته مردم و مسئولان استان هم باید تلاش مضاعف کنند.

وزیر کشور:
بسیاری از کودکان کار در ایران، افغانستانی‌های آواره‌ شده توسط امریکا هستند

احمد وحیدی روز دوشنبه با حضور در نخستین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی که در تالار وزارت کشور برگزار شد، عنوان کرد: بسیاری از کودکان کار و خیابان در ایران، کودکان افغانستانی هستند که توسط امریکایی‌ها از خانه و کاشانه خود رانده شد‌ه‌اند و کسی کاری ندارد که این ظلم‌ها چگونه این افراد را بی‌سرپرست کرده است. وحیدی با یادآوری این موضوع که رهبر معظم  انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته دستور دادند  کودکان مهاجر در ایران تحت آموزش رایگان قرار بگیرند، تأکید کرد: این نوع نگاه در ایران است و تفاوت آن با نگاه غرب، مشخص است.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور با بیان اینکه اگر نوع نگاهی که در غرب است به کشورهای دیگر و کشورهای اسلامی کشیده شود آمار بسیار نگران‌کننده خواهد بود، گفت: در غرب یک تمدن پوسیده فارغ از اخلاق، هویت و رشد معنوی وجود دارد که روزبه‌روز خودشان را نیز دچار مشکلات جدید می‌کند.
وحیدی با بیان اینکه مراقبت از مبانی فکری و عملی خودمان در حوزه کودک و نوجوان مهم است، اظهار داشت: سندی که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای کودکان تهیه نموده و رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کرده است، سند ارزشمندی  است که باید مبانی نظری و عملی در این حوزه باشد.

شهادت دو نیروی مسلح در حین مأموریت

پاسدار «علی کمانی» از رزمندگان یگان هوافضا و محمد عبدوس از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به فیض شهادت نائل آمدند.
به گزارش مهر، روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پاسدار رشید اسلام «علی کمانی» از رزمندگان یگان هوا فضا در شهرستان خمین پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در مسیر پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و خدمت به نظام و میهن اسلامی و نقش آفرینی در دفاع از وطن در حین انجام مأموریت در مسیر سمنان به دامغان بر اثر واژگونی خودرو به فیض شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.
همچنین به گزارش ایرنا، محمد عبدوس از کارمندان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عصر روز یکشنبه ٢٢ خرداد، حین انجام مأموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت نائل آمد. وزارت دفاع با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده معظم این شهید گرانقدر و همکاران ایشان در این وزارتخانه، اعلام کرد: اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت و جانفشانی عزیزانی است که در راه اعتلا و قدرت بازدارندگی کشور از خون خود گذشته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/2/616447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها