دیگه چه خبر؟


جلیلی موافق خروج از NPT بود یا ظریف؟!

 خبر اول اینکه، تسنیم در مصاحبه‌ای با یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، نسبت به موج‌سواری رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب بر یک دروغ واکنش نشان داد. این خبرگزاری در گزارشی نوشت: انتشار غیررسمی برخی روایت‌ها از جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که با محوریت بررسی وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان برگزار شد، برخی از اهالی رسانه و همچنین افکار عمومی را با چند شبهه مواجه کرده است. یکی از مهم‌ترین اخباری که درباره این جلسه منتشر شده، ادعای سخنرانی دکتر سعید جلیلی درباره خروج ایران از معاهده NPT است که دستاویز بسیاری از رسانه‌ها نیز قرار گرفته است؛ تا جایی که روزنامه سازندگی در شماره دوشنبه خود از درگیری و جدل علی لاریجانی با سعید جلیلی بر سر این مسأله خبر داده است.
با این حال، یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با تسنیم اعلام کرد که اساساً چنین مطلبی از سوی دکتر جلیلی در این جلسه مطرح نشده و اساساً سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به‌صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد. این منبع آگاه تأکید کرد که خبر سخنرانی جلیلی برای خروج از NPT کاملاً دروغ و غیرواقعی است و اساساً چنین مسأله‌ای از سوی وی، نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه دیگری بیان نشده است. وی همچنین تأکید کرده که در حال حاضر، حتی خروج دفعی از برجام هم – به‌دلیل ساختار بسیار دقیق حقوقی و ضدایرانی این توافق - منافع ملی ایران را تأمین نمی‌کند و باید رویکردی هوشمندانه نسبت به آن داشت.

رجانیوز تبرئه شد

 دست آخر اینکه، هیأت منصفه دادگاه مطبوعات به اتفاق آرا مطلب رجانیوز با عنوان «هشت سال عبرت کافی نیست؟» را حاوی اهانت به مرجعیت تشخیص نداد. پیش از این در آبان 1400 با پیگیری برخی اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات، جلسه اضطراری این هیأت پس‌ از ۱۰ سال و با موضوع رسیدگی به نقد رجانیوز پیرامون مواضع آیت‌الله صافی گلپایگانی تشکیل شد که طی آن، این پایگاه خبری تذکری کتبی با درج در پرونده دریافت کرد و پرونده این رسانه با رأی اکثریت اعضای هیأت نظارت برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ارسال شد. روز گذشته اما با اعلام نتیجه دادگاه، رجانیوز از اتهام توهین به مرجعیت تبرئه و پرونده مختومه اعلام شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/5/616452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها