فرزند بی‌نظیر در تهران


«بوتو زرداری» فرزند دو سیاستمدار شناخته شده پاکستانی یعنی «بی‌نظیر بوتو» نخست‌وزیر پیشین و «آصف‌علی زرداری»، رئیس جمهور اسبق پاکستان است که چندی پیش به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد. او امروز برای نخستین‌بار به تهران سفر کرد و گفت‌و‌گوهای سازنده‌ای را با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از سر گذراند. هدیه‌ای که وزیر امور خارجه در نشست خبری پس از این دیدار تقدیم همتای پاکستانی خود کرد، از پیشینه درخشان و حسن روابط دو همسایه بزرگ منطقه حکایت داشت. 
امیرعبداللهیان آلبوم عکسی را از آخرین سفر «بی‌نظیر بوتو» نخست‌وزیر فقید پاکستان و مادر بلاول بوتو زرداری «وزیر امورخارجه کنونی پاکستان» به ایران و زیارت او از حرم امام رضا(ع) به وی هدیه کرد. 
آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه در دیدار با همتای پاکستانی خود به آن اشاره داشت و با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از میز مذاکره فرار نکرده است، افزود: «در روزهای اخیر و در پنجشنبه گذشته علیرغم استمرار تبادل پیام‌های غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن و علیرغم پیشرفت‌هایی که در مسیر این گفت‌وگوها قرار داشت، ولی به یکباره طرف امریکایی برای اعمال فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران و البته اخذ امتیاز بیشتر در مذاکره غیرمستقیم، قطعنامه‌ای را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داد و علی‌رغم اینکه طرف امریکایی به ما اعلام کرد که این قطعنامه خالی از محتواست، ولی نفس قطعنامه باعث شد که ما طرف امریکایی را از این کار برحذر کنیم.»
وزیر خارجه در ادامه سخنان خود از ارائه بسته‌ای جدید از سوی ایران به طرف‌های مقابل مذاکرات خبر داد و افزود: «ما یک پکیج سیاسی جدید و ابتکار جدید را روی میز قرار دادیم، طرف امریکایی این ابتکار را پذیرفت، اما بر تصویب قطعنامه هم تأکید داشت. در نتیجه جمهوری اسلامی ایران هم با افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود در حوزه‌هایی که از طریق سازمان انرژی اتمی اعلام، اجرایی و عملی شد و به صورت رسمی هم قبل از صدور قطعنامه به دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده شد، این اقدامات را انجام داد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7931/2/616457/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها