غرق شدن 5 نفر در چهار گوشه کشور


گروه حوادث/ طی دو روز گذشته 5 نفر که به علت گرمای هوا برای آب تنی و شنا درون آب‌های پشت سد و استخرهای کشاورزی رفته بودند در حوادثی جداگانه جان باختند.
غرق شدن ۲ جوان در استخر کشاورزی
در یکی از این حوادث دو جوان در استخر «حصارآباد» شهرستان زبرخان غرق شدند. دکتر محمد شورورزی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: با اعلام این خبر به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ بلافاصله نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی با همراهی دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
دو جوان غرق شده توسط نیروهای آتش‌نشانی از آب بیرون کشیده شده و کارشناسان اورژانس بدون درنگ اقدامات حیاتی نجات را آغاز کردند اما به علت گذشت مدت زیادی از غوطه ور بودن این افراد در استخر، عملیات نجات مؤثر واقع نشد و این جوانان فوت کردند.
مرگ جوان جهرمی
جوان ٣٧ ساله جهرمی بر اثر غرق شدگی در استخر کشاورزی، اطراف گردنه میل (جهرم- قیر) جان خود را از دست داد. رحمانیان، مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شهرستان جهرم گفت: این جوان به علت آشنا نبودن به فنون شنا غرق شد.
نوجوان ساوجی در ا ستخر ذخیره آب غرق شد
عصر روز جمعه ۲۷ خرداد گزارش غرق شدگی یک نوجوان ۱۳ ساله در روستای مرادخانلو واقع در بخش مرکزی ساوه دریافت و بلافاصله تیم امدادی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.
به گفته «محمدرضا برزگر»، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه این نوجوان قصد شنا در استخر ذخیره آب در یکی از باغات این روستا را داشته که در نتیجه نداشتن مهارت کافی غرق شده بود.
شنای مرگ در سد مودر
محسن فضلی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ساعت ۱۲:۱۰ دیروز شنبه گزارش ناپدید شدن فردی در سد مودر واقع در جنب آرامستان این شهر به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله یک تیم تخصصی از غواصان به محل حادثه اعزام شد.
با حضور در محل و به گفته یکی از شاهدان عینی اعلام شد، مردی میانسال اقدام به ورود به آب برای شنا کرده بود اما پس از دقایقی که به زیر آب رفته بود اثری از او یافت نشده است. غواصان آتش نشان با استفاده از تجهیزات غواصی داخل سد شده و پس از جست‌و‌جو موفق به یافتن و خارج کردن این مرد از درون آب شدند.
فضلی هشدار داد: شنا کردن در سدها و آب بندهای اطراف شهر بدون داشتن تجهیزات مخصوص ممنوع است اما با وجود اطلاع رسانی‌ها و نصب علائم «شنا ممنوع» و نیز تأکیدات مکرر سازمان آتش نشانی، همه ساله شاهد غرق شدن شهروندان در این‌گونه اماکن هستیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/19/616899/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها