حوادث جهان

مرگ پسر 3 ماهه امریکایی در خودرو


پسر ۳ ماهه که از سوی والدینش در خودرو تنها رها شده بود به علت گرمای هوا جان باخت.
به گزارش یورونیوز، پلیس پنسیلوانیای امریکا اعلام کرد: این حادثه روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاده و بر اساس اعلام «سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده»، حداکثر دمای روز پنجشنبه ۳۳ درجه سانتیگراد بوده است.
به گفته مقامات، اقدامات تیم پزشکی در صحنه نتیجه نداد و این کودک از عوارض گرمای شدید جان باخت.
به گزارش مؤسسه «کودکان و خودرو»، این نوزاد پنجمین کودکی است که امسال (۲۰۲۲) به‌دلیل گرم شدن هوای داخل اتومبیل در ایالات متحده جان خود را از دست داده است. آمار رسمی در ایالات متحده حاکی از آن است که به طور متوسط ​​سالانه ۳۸ کودک در ماشین‌های داغ جان خود را از دست می‌دهند.
به گفته پلیس ایالتی، یک کودک یک ساله نیز روز ۱۹ مه که دمای هوا به ۳۳ درجه سانتیگراد رسیده بود در یک وسیله نقلیه در «تنسی» جان باخت.
 پیش از آن نیز یک نوزاد دختر هشت ماهه در ۳ مه در حالی که پدرش در یک ایستگاه پلیس در جورجیا در بازداشت بود، برای ساعت‌ها در ماشین رها شده بود و به‌دلیل گرمای شدید جان خود را از دست داد و پدر این دختر در ارتباط با مرگ او به قتل درجه دو متهم شد.
بنابر اعلام کارشناسان مؤسسه «کودکان و خودرو»، حتی اگر پنجره‌ها کمی باز بماند، باز هم دمای داخل خودرو در عرض چند دقیقه می‌تواند به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد و این درحالی است که بدن کودک تا پنج برابر سریع‌تر از بزرگسالان گرم می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/19/616902/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها