دروازه‌بان جنجالی نامزد ریاست‌جمهوری می‌‌شود

چیلاورت: پاراگوئه نیاز به تغییر دارد



خوسه لوئیس فلیکس چیلاورت دروازه‌بان و کاپیتان سابق تیم ملی پاراگوئه به عنوان نماینده حزب جوان کشورش، جنبشی که چند سال پیش تشکیل شد، روز پنجشنبه هفته گذشته برای انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه اعلام کاندیداتوری کرد.
 چیلاورت که اکثر روزهای درخشان دوران بازیگری‌اش را در تیم‌های ولز سارسفیلد و سن لورنسوی آرژانتین سپری کرد و اکنون بازنشسته شده است، درباره دلیل کاندیدا شدنش برای ریاست‌جمهوری پاراگوئه گفت که احساس می‌کند می‌تواند برای هموطنانش کشوری بهتر بسازد. او که شعار «به پاراگوئه‌ای بودنت افتخار کن» را برای کمپین انتخاباتی‌اش انتخاب کرده است، گفت: «ما متوجه هستیم که مشکلاتی سر راه‌مان قرار خواهد گرفت اما این را هم می‌دانیم که در یک دوره ریاست‌جمهوری می‌توانیم تأثیر خودمان را بر کشور بگذاریم و در تاریخ کشور محبوب‌مان پاراگوئه، ردپایی از جان و دل باقی بگذاریم.»چیلاورت درباره برنامه‌ها و اهداف خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه اظهار داشت: «اقتصاد کشور به سمت دیجیتالی شدن پیش خواهد رفت. تقویت آموزش به عنوان ستون‌های توسعه یکپارچه پاراگوئه، دفاع از حقوق بشر، رفاه و امنیت برای تمام پاراگوئه‌ای‌ها و توسعه اقتصاد و کار هم اهداف ما هستند. پاراگوئه به زمانی رسیده که نیاز به تغییر دارد و ما نسلی هستیم که می‌توانیم آن را تبلیغ کنیم. ما به افراد جوانی امید داریم که پا در جای پای ما خواهند گذاشت و آینده کشور را خواهند ساخت. ما می‌خواهیم تعهد خودمان برای ساختن پاراگوئه‌ای بهتر برای تمام مردم آن را نشان دهیم. می‌خواهیم ارزش کلمه تعهد را نشان دهیم و وعده‌های فراوانی را که محقق نشدند محقق کنیم.»
دروازه‌بان 56 ساله سابق که در  شهر لوک متولد شده است، نوشت: «عشقی که به کشورمان داریم به ما قدرت کافی می‌‌دهد تا تغییرات بزرگی را به نفع همه پاراگوئه‌ای‌ها انجام دهیم.»
شهروندان پاراگوئه در 30 آوریل 2023 رئیس‌جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد و این بازیکن سابق فوتبال یکی از نامزدهای این پست خواهد بود. او فعالیت ورزشی خود را در دهه 1980 در  تیم لوکونیو در کشورش آغاز کرد.
او کاپیتان تیم‌های ملی پاراگوئه‌ای بود که در جام‌های جهانی فرانسه 1998 و کره-ژاپن  2002 حضور داشتند و به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند. او در سال‌های درخشان خود سه بار (1995، 96 و 98) به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شد.
چیلاورت در حالی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه اعلام کاندیداتوری کرده است که ماه گذشته برای او به خاطر افترا زدن به آلخاندرو دومینگس رئیس کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی و فاسد خواندن وی در بیش از یک مورد، یک سال حبس تعلیقی در نظر گرفته شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/21/616907/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها