لالیگا سد راه قرارداد امباپه می‌‌شود



لالیگا قصد دارد در دادگاه‌های فرانسه اقامه دعوی کند و از اینکه قرارداد کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن رسمیت پیدا کند، جلوگیری به عمل آورد. نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا این قرارداد را «غیرقانونی» می‌‌داند از آن جهت که قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را نقض می‌کند. در صورتی که دادگاه‌های فرانسه به  نفع لالیگا حکم ندهند، پرونده در کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار می‌‌گیرد و احتمال اینکه دادخواست لالیگا به دادگستری اتحادیه اروپا کشیده شود، وجود دارد.
خوان برانکو، وکیل، که قرار است این دادخواست را ارائه کند، در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به  دنبال یک تصمیم جدید مثل قانون بوسمن هستیم که در سال 1995 بازار را آزاد کرد. حالا ما می‌‌خواهیم بازار قانونمند شود و قوانین مالی لیگ اسپانیا که بسیار دقیق است، به سراسر اروپا تعمیم داده شود.»
این وکیل 32 ساله توضیح داد از وزیر ورزش فرانسه خواسته می‌شود اعتبار تمام قراردادهای بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن بعد از 5 تیر سال گذشته، تاریخ آخرین بازرسی مقامات فرانسوی، مورد بازبینی قرار گیرد. این شامل قرارداد جدید امباپه می‌شود که با محاسبات این وکیل در سه سال 500 میلیون یورو ارزش دارد و همین طور قرارداد لیونل مسی که در شهریور سال گذشته منعقد شد. قرارداد مسی هم بخشی از فرایند قانونی است که برانکو با درخواست بخشی از اعضای باشگاه بارسلونا دنبال می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/21/616910/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها