ساعاتی پس از کشته شدن سه فلسطینی در یورش اشغالگران صهیونیست به جنین رخ داد

وحشت رژیم صهیونیستی از حمله راکتی مقاومت


گروه جهان/ حدود یک سال پس از حملات همه‌جانبه حماس به مواضع رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری از آغاز دور جدید درگیری‌های موشکی مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل پرده برداشتند.
به گزارش «میدل ایست آی»، این تقابل از بامداد شنبه با شلیک راکت‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه از جمله «عسقلان» آغاز شد، حمله ای که بسیاری از کارشناسان، آن را پاسخی به کشته شدن سه فلسطینی در جریان یورش نظامیان اشغالگر به جنین در کرانه باختری عنوان کردند. گرچه به اذعان رسانه‌های عبری، راکت‌های مقاومت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در عسقلان با پدافند دفاعی گنبد آهنین اسرائیل منهدم شد و تلفاتی در پی نداشت اما ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد در واکنش به این حمله بخش‌هایی از مناطق جنوب شرق غزه را هدف موشک باران و پهپادهای اسرائیلی قرار داد و سبب تخریب بسیاری از خانه‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی شد. این در حالی است که مقامات ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند هدف موشک‌ها مواضع حماس در غزه بوده و یکی از برج‌های دیده‌بانی مقاومت در منطقه ملکه در شرق غزه را هدف قرار داده‌اند. رسانه‌های عبری همچنین مدعی شدند نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری زمینی در نزدیکی موانع مرزی در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه نیز گروهی از فلسطینیان را هدف شلیک گلوله قرار دادند و به سمت ماهیگیران فلسطینی در شمال غرب غزه تیراندازی کردند.
به نوشته «العالم»، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس در گفت و گو با رادیو «صوت الاقصی» گفت: «رژیم صهیونیستی با بمباران غزه و تداوم تجاوز علیه سرزمین فلسطین و کشتن سه مبارز مقاومت در شهر جنین در حال تلاشی بیهو ده برای توقف تشدید اقدام انقلابی در سراسر فلسطین است. اما مقاومت همواره سپر حفاظتی مردم فلسطین در هر مکان و شمشیر آن خواهد بود. با وجود این تجاوز صهیونیست‌ها، ما به مبارزه و جنگ مشروع خود علیه اشغالگران تا تحقق اهداف ملتمان در آزادی و استقلال ادامه خواهیم داد.» جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پی جنایت اخیر صهیونیست‌ها در جنین اعلام کرده بود که مجاهدان این جنبش به جهاد پایبند هستند و آن را تنها گزینه برای پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، احقاق حقوق فلسطینیان و رهایی سرزمین‌های اشغالی از دست صهیونیست‌ها می‌‌دانند. به رغم این واکنش‌ها اما هنوز هیچ یک از گروه‌های مقاومت فلسطینی مسئولیت حمله بامدادی به شهرک‌های صهیونیستی را نپذیرفته‌اند. دور جدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در شرایطی مقامات این رژیم را نگران کرده که قرار است سران صهیونیستی در سفر ماه آینده «جو بایدن» میزبان رئیس جمهوری امریکا باشند. به گزارش الجزیره، بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 60 فلسطینی در جریان حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/4/616927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها