ایران در ایران


خسارت هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی قزوین

قزوین - رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وقوع خشکسالی به اراضی زراعی و باغی این استان یک‌هزار و 497 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی بهرامی با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال زراعی 1402 – 1401 و وقوع مخاطره خشکسالی برای دومین سال متوالی باعث شد تا بخشی از محصولات زراعی و باغی استان خسارت دیده و با کاهش تولید روبه‌رو شود.
رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سه محصول زراعی شامل گندم، جو و کلزا و محصولات باغی شامل انگور، بادام، گیلاس، زیتون و فندق بیش از سایر محصولات خسارت دیدند.
وی گفت: شهرستان البرز بیش از سایر شهرستان‌ها تحت خسارت خشکسالی قرار دارد.این مسئول بیان داشت: پیگیری‌ها از وزارت جهاد کشاورزی برای خسارت و کمک به آسیب‌دیدگان از خشکسالی در حال پیگیری است تا پس از طرح موضوع و تصویب در هیأت وزیران و ابلاغ به استان‌ها اجرایی شود.

بسیج جهاد کشاورزی تمامی جوجه‌های مازاد یک روزه را ساماندهی کرد

بوشهر - فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پی مأموریت واگذار شده به این نهاد برای رساندن جوجه‌های یک روزه تولیدی به جامعه هدف برای جلوگیری از معدوم‌سازی جوجه‌های مازاد ظرفیت به‌دلیل صرفه اقتصادی تولیدکنندگان، همه آنها ساماندهی شد.
مهرداد پاکار در بوشهر افزود: بر این اساس جوجه‌های مازادی که شرکت پشتیبانی امور دام آنها را خریداری کرده با هماهنگی بسیج وزارت جهاد کشاورزی و دفتر نظارت سازمان دامپزشکی تحویل بسیج سازندگی شده است.
وی بیان کرد: این جوجه‌ها به پنج جامعه هدف بسیج سازندگی از جمله واحدهای تولیدی راکد تحویل شده‌اند.پاکار اضافه کرد: واحدهای تولیدی که جوجه‌های یک روزه مازاد را دریافت کرده‌اند، این امکان را دارند تا جوجه‌هایی را که تبدیل به مرغ شده‌اند به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و به این صورت از معدوم‌سازی آنها جلوگیری کرده و زمینه بازگشت به چرخه تولید فراهم می‌شود.وی یادآور شد: به ‌دنبال بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی با توجه به حجم جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شد این جوجه‌ها وارد چرخه نشوند در همین ارتباط شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید تضمینی جوجه‌های یک روزه و مرغ مازاد بر نیاز مصرف بازار شد.

ثبت ۱۱ هزار و ۵۴۸ مورد گزش عقرب در میناب

بندر عباس - رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب گفت: در شهرستان میناب در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۴۸ مورد گزش ثبت شد.
به گزارش ایلنا، یدالله رئیسی ماکیانی با بیان اینکه متأسفانه سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار و عقرب به منازل، بسیاری از افراد دچار گزش می‌شوند، اظهار کرد: در شهرستان میناب در سال گذشته آمار ثبت شده گزش‌ها ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ مورد ثبت گزش داشته که این آمار‌ها به غیر از موارد سرپایی اورژانس محاسبه شده است.وی با اشاره به اینکه سم بسیاری از عقرب‌ها در برخی از نواحی بسیار کشنده است، عنوان کرد: تعداد ۲۰۰ نوع عقرب در دنیا وجود دارد که ۲۰ نوع از این عقرب‌ها سمی و کشنده هستند و از این ۲۰ نوع ۳ نوع کشنده آنها در نواحی گرمسیری هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان هستند که سم مهلک و قوی را با خود حمل می‌کنند.
 رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش‌ها با اقدامات بموقع کادر درمان منجر به فوت بیماران در میناب نشده بود، اضافه کرد: اما متأسفانه در مورد اخیر یک کودک 10 ساله به‌دلیل گزش عقرب به‌رغم تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.رئیسی ماکیانی اظهار کرد: این کودک ۱۰ ساله در تاریخ ۲۱ خردادماه با تشخیص عقرب‌گزیدگی به بیمارستان مراجعه کرد و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالینی برای وی انجام شد که آزمایشات ابتدایی انجام شده نشان از شرایط عادی بیمار می‌داد ولی با وجود این متخصص طب اورژانس به آزمایش‌ها بسنده نکرد و ویال ضد عقرب توسط طب اورژانس در ۲ مرحله برای بیمار که بستری موقت بود انفوزیون شد.
رئیسی ماکیانی با اشاره به اینکه در این مورد تمام کادر درمان نهایت سعی و تلاش خود را جهت حفظ سلامت بیمار انجام دادند، گفت: متأسفانه کشندگی سم عقرب باعث از دست رفتن این کودک 10 ساله شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/16/616933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها