یکی از سخت‌ترین جام‌های جهانی را پیش رو داریم

شجاعی: درصورت تغییر سرمربی، کی روش بهترین گزینه است


مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه 3 دوره حضور در جام جهانی را در کارنامه‌اش دارد، در گفت‌و‌گویی تفصیلی با فارس درباره اینکه تا چه زمانی‌ می‌خواهی بازی کند و آیا پس از اتمام بازیگری به فکر مربیگری هم فکر می‌کند یا خیر، گفت: «همیشه گفته‌ام تا زمانی که احساس کنم می‌توانم برای تیم ام  مفید باشم، تصمیم دارم بازی کنم. مطمئناً به فکر سرمربیگری هم هستم و هر سالی که برای من می‌گذرد را  یک کلاس درس می‌دانم ، آموزش خوبی است زیرا می‌توانم ایده‌های بهتری بگیرم و ذهن من بازتر می‌شود تا اگر روزی سرمربی شدم، از آنها استفاده کنم.»
او درباره وضعیت تیم ملی برای حضور در جام جهانی عنوان کرد: «وضعیت تیم ملی در بازی‌های گذشته از لحاظ کسب نتیجه بد نبوده اما از لحاظ کیفیت تیمی و کار گروهی، هنوز خیلی کار داریم. برای شخصیت اسکوچیچ خیلی احترام قائل هستم و بی‌نهایت به او احترام می‌گذارم زیرا تمام زحمتش را می‌کشد و بهترین خودش را ارائه می‌دهد ولی برای حضور قدرتمند در جام جهانی خیلی کار داریم. مثل خیلی از دوستان نمی‌گویم باید از گروه صعود کنیم زیرا فوتبال ما خیلی از استاندارد روز دنیا عقب است اما برای حضور آبرومند در جام جهانی، حتماً باید بیشتر کار کنیم. هرچند وقتی نمانده و فیفادی‌های زیادی را از دست دادیم. متأسفانه این اتفاق می‌تواند در بازی‌ها ضربه بزرگی به ما بزند.»
شجاعی درباره گروه ایران در جام جهانی همچنین  نظر داد:«یکی از سخت‌ترین جام‌های جهانی را پیش رو داریم. هرچند طبق نظر کارشناسان در دوره قبلی گروه ما گروه مرگ و سخت‌ترین بود. به این دلیل که بسیاری از بازیکنان ولز و امریکا در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند، ناخودآگاه شیوه بازی و فلسفه این دو تیم شبیه انگلیس است. با توجه به نوع بازی این‌ تیم‌ها به مشکل می‌خوریم. ولز تیمی بسیار قوی است و بازی کردن مقابل این تیم اصلاً آسان نیست. ولز در حد مراکش است که دوره قبلی با آن بازی کردیم. هرچند مراکش را یک بر صفر بردیم اما خیلی ما را اذیت کردند. البته وضعیت تیم ملی در جام جهانی قبل از لحاظ هماهنگی و کار تیمی خیلی بهتر از الان بود.»او درباره بحث بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی که این روزها مطرح شده، چنین واکنشی داشت: «من هم خبرهایی شنیدم و نظر من روی بازگشت کی روش مثبت است. این نظر شخصی من است و امیدوارم جور دیگری تلقی نشود یا کسی به خودش نگیرد. اطمینان دارم با توجه به زمان کمی که تا جام جهانی مانده و شناختی که او از فوتبال ما دارد، اگر قرار است تغییری ایجاد شود و بنابر این موضوع است، کی روش بهترین گزینه است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/20/616938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها