اردوگاه سرخ


واکنش رئیس سازمان خصوصی‌سازی به افشای قرارداد یحیی
قرارداد کادر فنی و بازیکنان منتشر خواهد شد

گروه ورزشی/ روز جمعه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» حاضر شد و در بخشی از این مصاحبه، مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که اینکه گفته می‌شود گل‌محمدی برای 2 فصل قراردادی 40 میلیاردی با پرسپولیس دارد، چنین واکنش نشان داد: «رقم قرارداد اینقدر نیست، شاید همین حدود باشد. شاید کمی کمتر از این مقدار باشد.» پس از آن رسانه‌ها نسبت به موضوع واکنش نشان دادند و باشگاه پرسپولیس هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اظهار نظر مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به مجری برنامه اشاره به مبلغ قرارداد سرمربی تیم در بازه زمانی 3 ساله بود که 2 سال از قرارداد گل‌محمدی باقی مانده است اما در رسانه‌ها عنوان شده این مبلغ مربوط به 2 سال است که بدین وسیله این موضوع اصلاح می‌شود.» این موضوع باعث شد تا برخی از خبرگزاری‌ها به افشای قرارداد  سرمربی پرسپولیس بپردازند که قرارداد او در سال گذشته (لیگ بیست و یکم) مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، در سال دوم (لیگ بیست و دوم و فصل آینده) ۱۲ میلیارد تومان و همچنین در سال سوم (لیگ بیست و سوم) در صورت ادامه همکاری مبلغ ۱۴ میلیارد تومان خواهد شد. اما نکته قابل تأمل در قرارداد گل‌محمدی، آپشن‌های قرارداد او است. چرا که گل‌محمدی در صورت قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب ۳ میلیارد تومان، ۲ میلیارد تومان و ۵ میلیارد تومان پاداش دریافت می‌کند. پس از افشای قرارداد یحیی گل‌محمدی، حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به سایت آخرین خبر گفت: «افشای اطلاعات از ضروریات شرکت‌های فرابورسی است. بنابراین افشای مبالغ قرارداد کادر فنی و بازیکنان در سایت «کدال» صورت خواهد گرفت.» او همچنین درخصوص اینکه درویش مبلغ قرارداد یحیی گل‌محمدی را لو داده و همین باعث ایجاد حواشی شده، اعلام کرد: «بتدریج نظام باشگاه‌داری حرفه‌ای در کشور شکل می‌‌گیرد و این طور نخواهد بود که فقط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بگویند باید به صورت شفاف عملکرد مالی خود را افشا کنند.»

مربی بدنساز جدید آمد وضعیت مربی دروازه‌بان‌ها در ابهام

پرسپولیس این روزها به خوبی در حال ترمیم خود است. این تیم در ادامه جذب بازیکنان جدید با گئورگی گولسیانی، مدافع پیشین سپاهان به توافق رسیده و گفته می‌شود، این بازیکن پیش‌قرارداد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کرده است. در صورتی که همه چیز مطابق برنامه پیش برود، باشگاه پرسپولیس خیلی زود از مدافع جدید خود رونمایی خواهد کرد. اما سرخ‌ها پس از جدایی مظاهر رحیم‌پور، مربی بدنساز فصل گذشته‌شان، دیروز با خوزه آگوستو لوسادا، بدنساز اسپانیایی که با باشگاه‌های نساجی قائمشهر و گل‌گهر سیرجان همکاری می‌کرد، برای یک فصل به توافق رسیدند و این مربی بدنساز به پرسپولیس پیوست. لوسادای اسپانیایی فارغ‌التحصیل رشته مربیگری بدنسازی و بازپروری فوتبال از دانشگاه مادرید است و این اصلی‌ترین تخصص ورزشی او به حساب می‌آید و به‌واسطه تحصیل در دانشگاه مادرید توانسته در باشگاه‌های مختلف فعالیت کند.
حال باید دید این مربی بدنساز در سومین تجربه خود در لیگ ایران پس از نساجی و گل‌گهر چه خواهد کرد اما سرخ‌ها علاوه بر جذب یک مربی بدنساز خوب در فکر جذب مربی دروازه‌بان‌های مطمئن هستند. پس از جدایی داوود فنایی، مربی دروازه‌بان‌های این تیم، سرخ‌ها با دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های تراکتور مذاکره کردند. مدیران پرسپولیس در خصوص جذب دینکا آلین تأیید کردند که مذاکره با این مربی رومانیایی مراحل نهایی خود را طی می‌کند. پس از این اتفاق علی خطیر، نایب رئیس هیأت مدیره تراکتور در مصاحبه‌ای به بحث حضور دینکا آلین در پرسپولیس پرداخت و ادعا کرد که این مربی رومانیایی 2 سال دیگر با تراکتور قرارداد دارد و پرسپولیس نمی‌تواند او را جذب کند. بر همین اساس محمد محمدی، معاون باشگاه پرسپولیس دیروز در گفت‌و‌گو با فارس اعلام داشت که باشگاه پرسپولیس هیچ پیشنهادی به این مربی نداده و مدیر برنامه‌های این مربی، او را به پرسپولیس پیشنهاد داده است. او در ادامه اظهار داشت: «مدیر برنامه‌های آلین‌ به ما اعلام کرد که او با وجود قراردادی که با باشگاه تراکتور دارد یک بند فسخ در قراردادش وجود دارد که براساس آن می‌تواند قراردادش را با تراکتور فسخ کند. بعد از این مسأله ما اعلام کردیم که اگر او می‌تواند قراردادش را فسخ کند با او صحبت خواهیم کرد.» پس از این اتفاق باشگاه تراکتور در بیانیه اعلام کرد: «2 سال از قرارداد 3 ساله دینکا باقی مانده و باشگاه به تمامی تعهداتش در قبال دینکا عمل کرده است. همچنین این مربی تاکنون درخواستی برای جدایی از تراکتور نداشته و حتی صحبتی هم در این خصوص انجام نداده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/20/616943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها