اخبـــــار


پیش دبستانی مقطعی رسمی و غیراجباری است

مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به مصوبه سال ۹۰، پیش دبستانی را مقطعی رسمی و غیراجباری خواند و افزود: این دوره برای کودکان توصیه می‌شود و دولت موظف است این دوره‌ها را برای عشایر و روستایی‌های دوزبانه رایگان ارائه کند.
وی افزود: پیش‌تر با وجود فضا و نیروی انسانی کافی، دوره پیش دبستانی به‌صورت دولتی ارائه می‌شد. بعد از اجرای نظام جدید یک پایه به ابتدایی اضافه شد و فضای مدارس با ضریب پنج کلاس، پایه ششم را نیز پوشش می‌دادند. رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه در آن زمان ابلاغ شد که اگر مدرسه دولتی فضا دارد، می‌تواند پیش‌دبستانی را ارائه کند و لذا همه این مراکز به‌صورت غیردولتی دایر شدند، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرهای بزرگ پیش‌دبستانی دولتی وجود ندارد؛ مگر چند مدرسه که فضایی مازاد دارند. همتی فر ادامه داد: تفاوت این مراکز با مراکز غیردولتی، هزینه‌های پایین‌تر آن‌هاست. وی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وظیفه دارد خدمات را از بدو تولد تا شش سالگی ارائه کند، عنوان کرد: طی سه سال اول قصد داریم تربیت در خانواده‌ها صورت گیرد و برای سه سال دوم به‌تدریج و در شیب ملایم، بچه‌ها برای ورود به دبستان آماده شوند.

دستورالعمل‌ «حفظ و مراقبت از جنین سالم» ابلاغ شد

وزیر بهداشت، دستورالعمل اجرای ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با هدف حفظ و مراقبت از جنین سالم به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان‌ها و مرکز ذیربط ابلاغ کرد.
به گزارش ایسنا، با اجرای این دستورالعمل بررسی ناهنجاری‌های کروموزومی جنین در مادران باردار استانداردسازی شده و با رعایت الگوی فنی از جنین‌های سالم تا هنگام تولد مراقبت می‌شود. در این ابلاغیه‌ رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان‌ها و مؤسسات تابعه وزارت بهداشت مسئول نظارت بر حسن اجرای این ماده قانونی معرفی شده‌اند. طبق ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بررسی ناهنجاری‌های کروموزومی جنین در مادران باردار، استاندارد‌سازی و هدفمند می‌شود تا زیر نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، از جنین‌های سالم تا هنگام تولد بیش از گذشته مراقبت شود.

خزعلی به سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی واکنش نشان داد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کودک و نوجوانی که بستگانش او را بازیگر فیلم غیراخلاقی کرده‌اند، نیاز به دفاع و حمایت دارد و این امر باید از طرق قانونی مورد پیگرد قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در پاسخ به سؤالی پیرامون مسأله فضای مجازی و سوءاستفاده از کودکان در این فضا اظهارکرد: کودک و نوجوانی که بستگانش او را بازیگر فیلم غیراخلاقی کرده‌اند، نیاز به دفاع و حمایت دارد، در متن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هم این موارد یعنی تولید اثری که بیانگر جذابیت جنسی نوجوان باشد جرم‌انگاری شده است و برای بزرگسال تولیدکننده، مجازات در نظر گرفته شده است و این امر باید از طرق قانونی مورد پیگرد قرارگیرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه این جلسه که در آن زنان به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند، بر هم‌افزایی بانوان برای محرومیت‌زدایی از جامعه زنان تأکید کرد و در پاسخ به سؤالی در زمینه حمایت‌های دولت از کارآفرینی زنان، گفت: این حمایت‌ها در قالب صندوق ضمانت، تسهیلات ویژه، مهارت‌آموزی و نظارت بر جذب صحیح اعتبارات انجام می‌پذیرد.

اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان تا 8 تیر

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه تا هشتم تیرماه به مدارس اعلام می‌شود.
محسن زارعی با بیان اینکه دیروز آخرین امتحانات نهایی دانش‌آموزان برگزار شد، به فارس گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به مدارس محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به دریافت کارنامه اقدام کنند و در صورت اعتراض به نمرات، درخواست رسیدگی به نتایج امتحانات را تا تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ به مدرسه ارائه دهند. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نتیجه نهایی پس از بررسی اعتراضات از طریق مدرسه به اطلاع دانش‌آموز رسانده می‌شود.

ورودی‌های معلولیت شدید و خیلی شدید بهزیستی «زیاد» است

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از وجود ۱۳ هزار و ۵۵۰ معلول شدید پشت نوبت برای دریافت حق پرستاری خانواده‌محور خبر داد.
الهه سعادتی با بیان اینکه حق پرستاری در دو عنوان «حق پرستاری خانواده محور» و «حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی» به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، به ایسنا گفت: حق پرستاری خانواده محور برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (براساس نتایج کمیسیون ارزیابی و تشخیص شدت معلولیت) به افراد ارائه می‌شود که در این بخش نوع معلولیت ملاک نیست و بر نیاز به مراقبت و نگهداری فرد معلول تأکید است اما حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی صرفاً مختص مددجویان دارای آسیب نخاعی است.
وی با بیان اینکه حق پرستاری‌ها ماهانه به صورت مستمر به حساب مددجویان واریز می‌شود، افزود: در حال حاضر 5 هزار و 522 نفر از افراد تحت پوشش حق پرستاری خانواده محور را با رقمی معادل یک میلیون تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

1350 مددجوی کمیته امداد از عوارض شهرداری معاف شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از معافیت ۱۳۵۰ مددجوی تحت حمایت از هزینه دریافت خدمات انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری خبر داد.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهانبخش مرادی با بیان اینکه براساس قانون مددجویان کمیته امداد از هزینه دریافت خدمات انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار معاف هستند، گفت: در همین راستا سال گذشته ۱۳۵۰ خانواده تحت حمایت استان تهران برای استفاده از این خدمات به شرکت‌های مورد نظر معرفی و از این معافیت برخوردار شدند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران افزود: انشعاب آب و فاضلاب با ۶۱۹ مورد بیشترین سهم معافیت را در سال ۱۴۰۰ برای خانواده‌های کمیته امداد استان داشته است. همچنین ۳۵۸ مددجو نیز با معرفی به شرکت برق، از انشعاب رایگان برق بهره‌مند شدند. مرادی خاطرنشان کرد: ۳۷۲ مددجو هم برای دریافت انشعاب رایگان به شرکت گاز معرفی شده و خدمات انشعاب گاز دریافت کردند. به گفته وی، یک خانواده نیز از خدمت معافیت عوارض شهرداری برخوردار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/22/616949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها