اخبار


نرخ سود بین بانکی بالا رفت

نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش ۰.۱۱ درصدی نسبت به هفته قبل به رقم ۲۰.۶۸ درصد رسید. به گزارش مهر، بانک مرکزی در گزارش جدید خود درباره تغییرات نرخ سود بین بانکی اعلام کرد که این نرخ در هفته منتهی به ۲۶ خرداد ماه رشد ۰.۱۱ درصدی داشته و به رقم ۲۰.۶۸ درصد رسیده است. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ خردادماه ۲۰.۵۷ درصد و در هفته منتهی به ۱۲ خرداد ۲۰.۵۵ درصد بود. گفتنی است، این نرخ از چهارم آذر ماه سال قبل به سطح ۲۱ درصدی ورود کرده بود ولی از نیمه دی ماه کاهشی شد و به سطح ۲۰ درصدی بازگشت که به نظر می‌رسد با حداقل تغییرات ممکن در محدوده ۲۰ درصدی در حال تثبیت است.

تکذیب مسدودسازی حساب‌های با تراکنش بالای ۵۰۰ میلیون تومان

بانک مرکزی اعلام کرد شایعات مطرح شده درباره مسدودسازی حساب‌های بانکی با تراکنش بالای ۵۰۰ میلیون تومان به هیچ وجه صحت ندارد و چنین برنامه‌ای در دستور کار بانک مرکزی نیست. روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: حساب‌هایی که با دستور مقام قضایی مسدود شده‌اند همگی مربوط به افرادی است که به‌طور غیرقانونی در معاملات فردایی ارز و طلا فعالیت داشته‌اند.

بیت‌کوین جایگاه جهانی خود را از دست داد

با افزایش فشار فروش، بیت‌کوین از ۱۰ دارایی برتر در رتبه‌بندی جهانی سقوط کرد. به گزارش ایسنا، پس از جذب سرمایه قابل‌توجه برای رتبه‌بندی در میان با ارزش‌ترین محصولات سرمایه‌گذاری، بیت‌کوین بر اساس ارزش بازار از ۱۰ دارایی برتر جهان خارج شد زیرا این ارز دیجیتال پرچمدار همچنان در یک بازار بسیار پرنوسان حرکت می‌کند. داده‌های ارائه شده توسط سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین با ارزش بازار ۳۹۰ میلیارد دلار، اکنون در رتبه ۱۶ قرار دارد و موقعیت خود را نسبت به دارایی‌های مالی سنتی معروف از دست داده است. در طول سال گذشته، بیت‌کوین جایگاه خود را در ۱۰ گروه برتر حفظ و در عین حال موقعیت خود را به‌عنوان یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در دهه گذشته تثبیت کرد. کوین مارکت کپ گزارش کرد، به‌طور خاص، طلا با ارزش بازار ۱۱ تریلیون دلار با ارزش‌ترین دارایی باقی مانده است. قابل‌توجه است که هر دو دارایی در بازار با تورم بالا فعالیت می‌کنند اما طلا دست بالا را حفظ کرده است. جایگاه‌ دیگر دارایی‌های برتر شامل آرامکوی عربستان با ارزش بازار حدود ۲.۲۵ تریلیون دلار در رتبه دوم است، پس از آن اپل با ۲.۱ تریلیون دلار قرار دارد، در حالی که مایکروسافت با ۱.۸۳ تریلیون دلار در رتبه چهارم و آلفابت با ارزش بازار ۱.۳۸ تریلیون دلار در رتبه پنجم جای دارند. اگرچه هم بازارهای رمزارز دیجیتال و هم بازارهای سهام، فروش قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند اما بیت‌کوین بیشترین ضربه را در میان دو طبقه دارایی در میان افزایش تورم و ترس از افزایش نرخ بهره خورده است. در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین ارتباط نزدیکی با شاخص‌های سهام بویژه نزدک داشته است. به‌طور کلی، با تلاش بیت‌کوین برای حفظ سود در حدود سطح حمایتی حیاتی ۲۰هزار دلار، تلاطم بسیار زیادی در بازار وجود داشته است. با ادامه نزول قیمت‌ها، پیش‌بینی‌های بیشتری مبنی بر تسریع زیان‌ها وجود دارد و بیت‌کوین قبل از صعود مجدد احتمالاً به ارزشی پایین‌تر نزول می‌کند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در روز شنبه ۸۸۷.۸۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۳ درصد کمتر شده است. ۴۳.۹۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بود که در یک روز ۰.۰۸ درصد کاهش داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/8/616951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها