موفقیت ایران در اجلاس جهانی توسعه ارتباطات


سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران در اجلاس جهانی توسعه ارتباطات از راه دور (WTDC) دو پست مدیریتی کسب کرد.
به گزارش مهر، مهدی سالم با بیان اینکه این اجلاس امسال با موضوع «اتصال افراد غیرمرتبط برای دستیابی به هدف توسعه پایدار» برگزار شد، ادامه داد: WTDC به طور معمول هر چهار سال یک‌‌بار برگزار می‌شود و امسال بیش از ۲۰۰۰ عضو جامعه بین‌المللی از جمله سران کشورها، وزرای دولت، هیأت‌های ملی از ۱۵۳ کشور، رهبران برجسته بخش دیجیتال و نمایندگان سطح بالای نهادهای منطقه‌ای از جمله اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا و مقامات ارشد نهادهای غیردولتی در این رویداد حضور یافتند.
وی توضیح داد: هیأت ایرانی در اجلاس جهانی توسعه مخابرات، موفق به کسب کرسی معاونت مطالعاتی گروه T-DAG که گروه مشاوران توسعه ارتباطات محسوب می‌شود و همچنین کرسی معاونت کارگروه PLENARY به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجمع عمومی سطح بالای این اجلاس شد. این موفقیت جایگاه ایران را در سکوهای مدیریتی جهان در حوزه ارتباطات تقویت می‌کند.
وی افزود: کسب جایگاه مدیریتی ایران در WTDC در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از کشورها با برخورداری از هزینه‌ها و امکانات زیاد تلاش کردند تا به این جایگاه دست یابند. برای مثال کشوری مانند چین نیز ۲ جایگاه را از آن خود کرد.
سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: به رغم حمایت‌های ایران، کشور روسیه اجازه حضور در انتخابات این کارگروه‌ها را نیافت و کشورهای غربی در حمایت از اوکراین قطعنامه‌ای تصویب کردند که روسیه حق ورود به این انتخابات را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: این اجلاس مهم‌ترین رویداد توسعه در حوزه ارتباطات راه دور محسوب می‌شود و ایران علاوه بر حضور فعال در امور فرایندی، پیشنهادهایی را نیز برای اصلاح قطعنامه این اجلاس ارائه داد. به این ترتیب که با کار پیوسته و رایزنی‌هایی که از طرف نماینده کشورمان صورت گرفت، بیانیه این اجلاس به نحوی اصلاح شد که مناسب و به نفع کشور ما باشد. بیانیه اولیه این رویداد دارای نکاتی بود که مورد قبول ما نبود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/13/616970/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها