عددخوان


۵ درصد میزان کاهش حجم آب مخازن سدها

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از کاهش ۵ درصدی حجم آب مخازن سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته خبر داد و گفت: برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف از سوی مردم بسیار کمک‌کننده است. به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، «فیروز قاسم‌زاده» افزود: میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۶.۱۹ میلیارد مترمکعب رسیده است. میزان پرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۳۰ درصد، ۳۴ درصد، ۵۶.۷ درصد و ۶۸ درصد است.

۱۰ برابر  میزان افزایش طرح‌های تشویقی برق امسال

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از اتفاق‌های خوب امسال در صنعت برق، تدوین طرح‌های تشویقی بسیار خوب در بخش خانگی است که بر اساس آن می‌توان گفت امسال طرح‌های تشویقی ۱۰ برابر سال گذشته است. به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف ۵۰۰ تومان پاداش به مشترکان تخصیص داده می‌شود. رجبی مشهدی ادامه داد: شرایط تأمین برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست. بر همین اساس با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در همه بخش‌ها، تابستان امسال را با کم‌ترین محدودیت پشت سر خواهیم گذاشت که همکاری مردم در آن نقش بسزایی دارد.

3000 مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزایش یافت

وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان برنامه افزایش پنج هزار و ۳۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای دوره اوج بار امسال را در دستور کار قرار داده که تاکنون بیش از سه هزار مگاوات از این برنامه محقق شده است.
به گزارش ایرنا، در جهت طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال تاکنون درمجموع بیش از سه هزار مگاوات از طریق ساخت ۲ هزار و ۳۲۴ مگاوات نیروگاه جدید، ۶۵۴ مگاوات ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و ۱۰۰ مگاوات رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است و بقیه ظرفیت پیش‌بینی‌شده در این بخش نیز تا انتهای تابستان عملیاتی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/14/616973/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها