هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر بیشتر از همیشه دعوت مردم به خواندن و دیدن آثار آنها است؛ از خواندن کتاب گرفته تا دیدن نمایشگاه‌های هنری و سریال‌های جدید در شبکه نمایش خانگی و سینما و اجرای تئاتر.

چهره‌ها:
علیرضا قربانی، خواننده با انتشار قطعه جدیدش با عنوان «پریزاد» آن را به علاقه‌مندان موسیقی تقدیم کرده است. او نوشته: «پریزاد» جدیدترین اثر علیرضا قربانی با آهنگسازی غلامرضا صادقی بزودی با حمایت پی‌پاد تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد. نسخه کامل این قطعه از طریق صفحه اینستاگرام من و پی‌پاد منتشر خواهد شد.

بابک کریمی، بازیگر سینما از آماده شدن سریال «پوست شیر» در شبکه نمایش خانگی خبر داده است. او با انتشار تیزر این فیلم در صفحه خود نوشته: سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی هم اکنون در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و از جمله تولیدات اختصاصی پلتفرم «فیلم نت» محسوب می‌‌شود. «پوست شیر» سومین حضور بابک کریمی در شبکه نمایش خانگی بعد از سریال‌های موفق «می‌خواهم زنده بمانم» و «خاتون» است.

بهرنگ علوی، بازیگر سینما در صفحه خود با انتشار عکس خود که در فیلم شادروان بازی کرده،  از انتشار این سریال در شبکه خانگی خبر داده است و به دوستداران خود گفته: «امیدوارم دوست داشته باشید.» سریال «شادروان» به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی دومین کار اوست که از روز شنبه 28 خردادماه از شبکه خانگی «فیلیمو» قابل مشاهده است.

دیگه چه خبر؟
موزه هنرهای معاصر تهران در صفحه خود با انتشار پوستر نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر تهران خبر از افتتاح این نمایشگاه در روز 31 خردادماه داده و نوشته: «نمایشگاه مینیمالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال‌ آرت (هنر مفهومی) با ارائه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خرداد‌ماه افتتاح می‌شود و از روز اول تیرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن فرمایند. این نمایشگاه تلاش دارد بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنرهای معاصر تهران را ارائه کند که در میانه قرن بیستم میلادی تعریفی نوین از هنر را پیشنهاد داد که تا پیش از آن متصور نبود. اولویت بخشیدن به فکر و اندیشه به جای جلال و شکوه زیبایی‌شناختی مدرنیستی، دگرگونی‌های بزرگ در دنیای هنر پدید آورد و هنر را وارد ساحت‌هایی کرد که تعجب‌ها را برانگیخت. در نمایشگاه مینیمالیسم و هنر مفهومی آثار هنرمندانی ازجمله، سل‌له‌ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اُپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، و... به نمایش گذاشته می‌شود.

دنیا مدنی، بازیگر در صفحه خود از اجرای تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه»خبر داد. نویسنده این نمایشنامه برایان کلارک و مترجم آن احمد کسایی‌پور است. قرار است این اجرا از اول تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد  روی صحنه برود.

از دنیای نشر چه خبر؟
مجمع ناشران انقلاب اسلامی در صفحه خود با انتشار پوستر ششمین نشست از مجموعه نشست‌های نقد و بررسی کتاب با عنوان «طعم کتاب» خبر از برگزاری این نشست در خبرگزاری ایکنا داده است. این نشست روز 29 خردادماه ساعت 15 با حضور ملیحه ذوالفقاریان نویسنده کتاب «صنم» و هنگامه قاسمی منتقد برگزار می‌‌شود.

انتشارات شهرستان ادب با انتشار تصویر جلد کتاب روزگار فراموش شده اثر مهدی رضایی از انتشار چاپ دوم این کتاب خبر داده و درباره آن نوشته است: «داستان کتاب، مربوط به چند دوست است که در جریان رخداد انقلاب اسلامی، با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و پس از گذراندن ماجراهای گوناگون، اکنون هر یک برداشتی از واقعیت دارد و بر اساس مستندات خود، به دنبال پیدا کردن مسبب مصیبت‌هایی است که از سر گذرانده است. «رضا» که از شکنجه‌های ساواک به جان آمده، درصدد یافتن «اسحاق» و انتقام‌گیری از اوست، حال آنکه ماجرای اسحاق هم به آن درجه از سادگی که رضا می‌اندیشد نیست و قصه، سر دراز دارد. در این میانه، شخصی به نام «شکور» که در بیمارستان بستری است و سردسته یکی از گروه‌های اسلامی بوده، شدیداً به دنبال آن است که با اطلاع‌رسانی درست به رضا، او را از حقیقتی که در ابهام مانده با خبر کند. داستان مهدی رضایی که پیچیدگی و تعلیق فراوانی دارد و به برهه‌ای از تاریخ اختصاص دارد که کمتر در مورد آن نوشته شده است، داستانی خواندنی است و چاپ دوم آن، بیانگر علاقه مخاطبان ادبیات به این اثر جذاب است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7935/24/616990/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها