پیام معاون امور هنری به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

تئاتر در خدمت فردای بهتر میهن


گروه فرهنگی: محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان این جشنواره را تلاشی برای بهبود شرایط آموزشی و پرورشی نسل آینده‌ساز دانست تا در برابر هجمه‌های فرهنگی، زمینه‌های تشویق و ترغیب فعالان هنری جهت تولید آثار بهتر را فراهم کند. به گزارش «ایران تئاتر» در بخشی از پیام سالاری آمده است: «تولید تئاتر کودک و نوجوان کار دشواری ا‌ست که با همدلی و همفکری تمامی علاقه‌مندان و متخصصان امر تحقق پیدا می‌کند.در عصر حاضر و با وجود ابزار‌های رسانه‌ای جدید، باید در پی راهکار‌های تازه‌ای باشیم تا بتوانیم آثاری را متناسب با زمان، از تولید متن تا اجرا سروسامان دهیم. این مهم حاصل نمی‌شود مگر در سایه همفکری و همکاری دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان با متخصصان دیگر رشته‌های حوزه تعلیم و تربیت. این همکاری باید به تولید متن نمایشی شایسته منتهی شود... زیرا کودک و نوجوان امروز نسل تئاتر‌های بینش و تفکر است. شایسته است تئاتر کودک و نوجوان مخاطب خود را به‌غیراز شادی و سرگرمی، به تفکر وادارد، تفکری عمیق و سازنده ‌ایمان او در راستای فردای بهتر ایران اسلامی.» 
همچنین کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی به این جشنواره نوشت «در حد توان خود به‌دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه‌های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید‌افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه‌بر فرهنگ اصیل، غنی و متنوع ایرانی، اسلامی است. برای تئاتر در دیدگاه‌ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع و متفاوتی عنوان‌ شده است و در ساحت‌های متفاوت کار‌ویژه‌های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است. در ارتباط با کودکان و نوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به‌نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته‌تری به خود گرفته و بیشتر مدنظر اصحاب تئاتر، مخاطبین و جامعه علمی اعم از روانشناسان، جامعه‌شناسان و پژوهشگران حوزه‌های تربیتی و نیز خانواده‌ها قرار می‌گیرد.» او در بخشی از این پیام به این نکته اشاره کرده که «پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه‌جانبه از کودک و نوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. » 
گفتنی‌است بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/23/617170/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها