خبر در خبر


میراث آریا- سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از تشکیل میز تخصصی زمین_ گردشگری (ژئوتوریسم) در قالب کارگروه هم‌اندیشی با هدف تنوع‌بخشی به مقاصد گردشگری مربوطه و بهره‌مندی گردشگران از این محصول جدید خبر داد. فاطمی گفت: ایران به‌دلیل داشتن ساختار زمین‌شناسی خاص و منحصربه‌فرد، ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و توسعه این بخش می‌تواند در حفاظت از سرزمین و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی نقش بسیار مهمی ایفا کند.

ایرنا- دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست از افزایش 23 درصدی جمعیت هوبره براساس سرشماری سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهر- صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی درحالی خانه پدری جلال آل احمد را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده که نبود امکانات اولیه مانند آب و برق مانع از آغاز عملیات مرمت آن شده است.

تسنیم- روز گذشته نخستین نوزاد گونه در حال انقراض «گورخر ایرانی» در پارک ملی کویر در سال‌جاری متولد شد. با اضافه شدن یک نوزاد جدید تعداد گورخرهای ایرانی در پارک ملی کویر به 15 رأس رسید. گورخر ایرانی گونه‌ای در معرض خطر انقراض است که جمعیت آن به‌دلیل شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه مورد تهدید قرار گرفته است.

ایلنا-داده‌های پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد که شاخص کیفیت هوا در  بسیاری از شهرهای خوزستان و بوشهر روی ۵۰۰ قرار گرفته است. همچنین شاخص کیفیت هوای شهرستان‌های سردشت در استان آذربایجان غربی، آبیک در قزوین، سقز در کردستان و قصر شیرین در کرمانشاه نیز عدد ۵۰۰ و خطرناک را نشان می‌دهد. این در حالی است که شاخص ۳۶ شهر دیگر بالاتر از ۳۰۰ بوده و شرایط خطرناکی را سپری می‌کنند.

ایسنا-ندا رضوی‌زاد، عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: گردشگری بین‌المللی می‌تواند ابزاری برای مقابله با ایران‌هراسی باشد اما رونق بیشتر گردشگری وابسته به تصویری است که از ایران از نظر سیاسی، اقتصادی و... شکل می‌گیرد.

ایرنا- فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه تپه تاریخی ازبکی به ثبت ملی رسیده است از تشکیل دبیرخانه ثبت جهانی این تپه استان البرز خبر داد و گفت: این تپه دومین اثر تاریخی استان است که در حال آماده‌سازی پرونده برای ثبت جهانی آن هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/17/617281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها