دستگیـــری 26 باند کلاهبرداری سایبری


گروه حوادث/کارشناسان پلیس فتا در یک ماه گذشته 26 پرونده  کلاهبرداری رایانه‌ای به ارزش بیش از 607 میلیارد ریال را شناسایی و منهدم کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا فراجا در تشریح این خبر اظهار داشت: مدتی قبل پلیس فتا در یکی از استان‌های شمالی کشور با شکایت‌های متعددی روبه‌رو شد مبنی بر اینکه فردی با درج و انتشار آگهی‌های جعلی کار در منزل، بسته‌بندی، فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، فروش املاک و غیره اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرده است. با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان اصلی پرونده در یکی از استان‌های شمال شرق کشور شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند.
متهمان در بازجویی‌های صورت‌گرفته به کلاهبرداری اعتراف کردند و در بررسی مخفیگاه‌شان 14 عدد سیم کارت، 63 عدد کارت بانکی و 3 دستگاه تلفن همراه هوشمند کشف و ضبط شد و در بررسی تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند ایشان نزدیک  به 500 سابقه تماس شهروندان به دست آمد.
این مسئول سایبری با بیان اینکه تعداد پرونده‌های متشکله در این خصوص تاکنون 180 فقره به ارزش بالغ بر 20 میلیارد ریال بوده است، افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت‌گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، طی یک ماه اخیر تعداد 26 فقره باند و مجرم حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی به ارزش بیش از 607 میلیارد ریال شناسایی و منهدم  و 44 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
این مقام انتظامی از مردم خواست: در صورت درخواست آگهی‌دهنده مبنی بر ارسال مدارک هویتی از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ارائه شماره کارت و حساب‌های بانکی یا درخواست ثبت نام در سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و تقاضای خرید رمز ارز، به هیچ عنوان توجه نکرده و مراتب را از طریق سایت پلیس فتا  گزارش نمایند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/19/617287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها