روی خط بازار


طی معاملات دیروز بازار سهام اتفاق افتاد
اعلام وضعیت سبز برای شاخص‌ها

گروه اقتصادی/ درجریان معاملات دیروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افزایش یک‌هزار و 284واحدی روبه‌رو شد. شاخص هم‌وزن نیز یک‌هزار و  223واحد قد کشید و شاخص کل فرابورس با افزایش 27واحدی به کار خود پایان داد. در این روز 307نماد با افزایش قیمت و 438نماد نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند که با توجه به افزایش شاخص‌ها در این روز، مشخص می‌‌شود کاهش قیمت نمادها در بازه بسیار پایین بین 0 تا 1درصدی صورت گرفته و در مقابل افزایش قیمت‌ها با درصد‌های بالاتری  صورت پذیرفته است.
در جریان معاملات دیروز در حدود 180میلیارد تومان دیگر از طرف کد‌های حقیقی از معاملات خارج شد و ارزش معاملات خرد به حدود 4هزار و 464میلیارد تومان افزایش یافت. حقیقی‌ها همچنین در این روز 44میلیارد تومان از صندوق‌های قابل معامله خارج کردند تا مجموع خروج پول حقیقی از این صندوق‌ها در بازه 3روزه به 203میلیارد تومان برسد. دیروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰میلیارد و ۵۷۳میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵هزار و ۴۲۳میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و شاخص کل  در بورس نیز در ارتفاع یک‌میلیون و 547واحد ایستاد.

افزایش 26درصدی قیمت محصولات یک خودروسازبورسی

گروه اقتصادی/دیروز شرکت زامیاد(خزامیا) طی اطلاعیه‌ای از دریافت مجوز افزایش بیش از 10درصدی قیمت محصولات خود خبر داد. بر اساس این اطلاعیه قیمت نیسان تک سوز، نیسان دوگانه سوز، نیسان پادرا و نیسان دیزل از نرخ 284میلیون به 359میلیون تومان (معادل 26درصد) افزایش قیمت دادند. شرکت در مورد این افزایش قیمت توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی:
سهام دولت در دو شرکت خودروسازی ارزنده است

ایرنا- رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سهام باقیمانده دولت در سایپا و ایران‌خودرو بسیار ارزنده است و برای واگذاری آن به‌صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزشگذاری و لحاظ شود. «حسین قربان زاده» در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص عرضه سهام دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد: طبق دستور رئیس جمهور درخصوص ضرورت عرضه مجموع سهام متعلق به دولت در دو شرکت ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهامی عام) به اطلاع می‌رسد که به استناد مصوبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیأت واگذاری به ترتیب معادل ۵.۷۲ درصد و۱۷.۳۱ درصد از سهام متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در شرکت‌های ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهامی عام) در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری سال ۱۴۰۱ این سازمان درج شده است.
در ادامه این نامه آمده است: سهام باقیمانده دولت در این دو شرکت بسیار ارزنده و طلایی است و قطعاً برای واگذاری آن به‌صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزشگذاری و لحاظ شود که مطابق برآوردهای اولیه با محاسبه اضافه ارزش بلوکی سهام دولت قیمت پایه این بلوک‌ها بسیار بیشتر از قیمت‌های فعلی روی تابلو خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/10/617295/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها