اخبار


تأمین زمین نهضت ملی مسکن تا آخر مرداد

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه زمین برای ساخت ۲میلیون و ۸۰۰هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تأمین شد، گفت: تأمین اراضی ۴میلیون واحد مسکونی باید حداکثر تا پایان مرداد به اتمام برسد. به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد. بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه‌وشهرسازی حدود ۵میلیون و ۴۰۰هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌ها و همچنین شهرهای جدید می‌گذرانند. بنا بر اعلام «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان، متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند تعداد ۳میلیون و ۴۰۰هزار نفر حائز سه شرط «تأهل، عدم بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت» بوده‌اند. وی گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد توسط ادارات کل راه‌وشهرسازی و با نظارت سازمان ملی زمین و مسکن و حدود ۱۹۱هزار واحد نیز توسط شهرهای جدید تأمین زمین شده است و این رقم با انجام الحاق‌ها و تغییر کاربری‌ها به حدود دو میلیون و ۸۰۰هزار واحد می‌رسد. معاون مسکن و ساختمان یادآور شد: بنا بر دستور وزیر راه‌وشهرسازی و توافقاتی که انجام شده است، تأمین اراضی تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شود.

 تحویل ۶۰هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام تکمیل ۶۰هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره تا پایان سال گفت: با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قراردادهای پیمانکاری مسکن مهر بازنگری و با ضرایب جبرانی، تعدیل و کارگاه‌های مسکن مهر بعد از یک دوره توقف، مجدداً فعال شد. «علیرضا جعفری» اظهار کرد: از متقاضیان مسکن مهر که بعد از بیش از ۱۰سال هنوز نتوانسته‌اند خانه‌های خود را تحویل بگیرند، عذرخواهی و اعلام می‌کنم که در آستانه یک‌ سالگی دولت سیزدهم با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین‌تکلیف و رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قراردادهای پیمانکاری مسکن مهر با ضرایب جدید تعدیل شد. وی توضیح داد: ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر تکلیف شهرهای جدید بود که از این میزان تقریباً حدود ۶۰هزار واحد تحویل داده نشده باقی مانده که به دلیل وجود نواقص در پروژه‌ها متقاضیان نتوانستند از آن استفاده کنند. به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی در راستای رفع نواقص واحدهای مسکن مهر با تشکیل یک کمیته اختصاصی، حل تمام موضوعات مربوط به «امور پیمانکاری» و «تأمین منابع» مورد نیاز پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
جزئیات جدید از خط راه‌آهن قزاقستان - ایران - ترکیه

مدیرعامل راه‌آهن گفت: حجم ترانزیتی خط راه‌آهن راهبردی قزاقستان - ایران - ترکیه حدود پنج میلیون تن بار است. میعاد صالحی ادامه داد: پارسال رکورد یک میلیون و ۹۱۳هزار تن که رکورد تاریخ راه‌آهن کشور بود در حوزه ترانزیت ریلی را ثبت کردیم و اکنون این عدد نزدیک به دو‌ونیم برابر آن رکورد است و یک گام بلند برای ایجاد یک کریدور از مسیر ایران است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/11/617299/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها