ایران در ایران



تکذیب شیوع وبا  در اصفهان

اصفهان - سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان با تکذیب شیوع وبا و تأکید بر سلامت کامل آب شرب اصفهان، گفت: امسال مشکل خاصی در تأمین آب شرب نخواهیم داشت، درحالی که سال گذشته آبرسانی سیار داشتیم و امسال عدالت در توزیع آب رعایت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مهرداد خورسندی درباره افت فشار آب در برخی مناطق اصفهان، اظهار کرد: به گفته اداره کل هواشناسی اصفهان این روزها و تا هفته آینده در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم، اما شرکت آب و فاضلاب همچون گذشته به رسالت خود عمل می‌کند.
وی همچنین ادامه داد: به‌صورت روزانه تمام آزمون‌های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب شرب توسط آزمایشگاه‌های شرکت آبفا انجام می‌شود. سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به در مدار قرار گرفتن تعدادی از چاه‌های متفرقه با هدف جبران کمبود آب شرب و بهداشت در فصل گرم سال، آب استحصال شده تمام این چاه‌ها به صورت دائم گندزدایی و کلرزنی شده و کنترل‌های بهداشتی لازم توسط مرکز بهداشت استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به صورت دائم انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: در حال حاضر تصفیه خانه باباشیخعلی با تمام ظرفیت در مدار قرار دارد، همچنین با وجود کاهش آبدهی، برخی چاه‌های متفرقه نیز در مدار قرار دارند و از طریق سامانه‌های گندزدایی و کلرزنی زیر نظر مرکز بهداشت و مرکز پایش بر کیفیت آبفای استان اصفهان کلرزنی و هر روز نمونه‌گیری و پایش می‌شود.

بسیاری از آتش‌سوزی‌های مراتع البرز عمدی است

کرج - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز می‌گوید مراتع استان بسیار خشک است و با جرقه‌ای آتش‌سوزی وسیع و غیرقابل کنترل اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد فرضی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌هایی که در مراتع البرز اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، اظهار کرد: بخش عمده این آتش‌سوزی‌ها عمدی است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه سهل‌انگاری گردشگران و مسافران عامل مهمی در این امر است، اضافه کرد: مراتع ما بسیار خشک است و با جرقه‌ای آتش‌سوزی وسیع و غیرقابل کنترل اتفاق می‌افتد. فرضی با بیان اینکه برخی از کشاورزان نیز اراضی خود را آتش می‌زنند، گفت: این کار جرم محسوب می‌شود و با افراد برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: هر اتفاقی مانند آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و... که خارج از ضابطه باشد و در طبیعت اتفاق بیفتد جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری است. وی با تأکید بر اینکه نقاط بحرانی استان از حیث بروز حریق شناسایی و احصا شده است، گفت: ملزومات اطفای حریق از جمله آتشکوب در اختیار دهیاران قرار داده شده است و تا نیمه اول تیرماه باقی ملزومات نیز در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در گرمسار

سمنان - فرماندار گرمسار از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی صفرخانلو گفت: در این طرح که با نام اختصاری یار اجرا می‌شود، به ازای هر یک از افراد خانوار، ۲۰۰هزار تومان علاوه بر مبلغ یارانه اختصاص داده می‌شود تا برای خرید شش قلم کالای اساسی استفاده شود.
وی افزود: کالاهایی که مشمول خرید کالابرگی هستند شامل مرغ، ماکارونی، تخم‌مرغ، شیر، پنیر و روغن است.
به گفته وی، افرادی که از سرشماره کالابرگ پیامک تخصیص اعتبار دریافت کردند، می‌توانند از طریق استفاده از برنامه یار و یا استفاده از کد دستوری #۲* از این یارانه کالابرگی استفاده کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/16/617321/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها