اخبار


سخنگوی وزارت خارجه: دولت مشغول پیگیری برنامه ای جامع برای تقویت تیم ملی فوتبال است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال، گفت: «دولت و رئیس‌جمهور به طور ویژه در خصوص جام جهانی متمرکز به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کمک می‌کنند. جلسات متعددی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشکیل و ستاد و کارگروهی برگزار شده است‌. وزارتخانه‌ها مسئولیت پیدا کرده‌اند تا وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال در این مسیر تنها نباشند. یکی از اولویت‌های وزارت امور خارجه و مرکز دیپلماسی عمومی این وزارتخانه هم همین کمک است.» وی بیان کرد: «با سرپرست فدراسیون فوتبال و تیم ملی چند بار به‌صورت حضوری و تلفنی تماس و صحبت داشتم و حریفان تمرینی و بازی‌های دوستانه را با هم مرور کردیم. تلاش کردیم هیچ درخواستی از آن طرف نباشد که از این طرف پاسخ داده نشود. البته می‌دانم رسانه‌ها توقع درستی دارند. به فدراسیون فوتبال هم گفتیم در مسیر تلاش جدی که می‌کنند، کنارشان هستیم‌. امیدوارم آماده‌سازی خوبی داشته باشند. آنچه من شنیدم طبق آخرین صحبت‌ها، دولت مشغول پیگیری برنامه جامعی برای تقویت تیم تا روز بازی اول در جام جهانی است که امیدواریم عملیاتی شود.»

تاریخی‌ترین مدال هندبال به دست آمد

تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران با شکست فرانسه در بازی رده‌بندی قهرمانی جهان، رؤیایی‌ترین مدال را تصاحب کرد. این تیم بعد از باخت مقابل برزیل در بازی نیمه نهایی، برای مدال برنز مقابل فرانسه قرار گرفت و با نتیجه 2–0 آن را برد. شاگردان قشقایی راد نیمه اول را 20-16 تمام کردند و نیمه دوم را هم 19-18 به نام خود زدند و تاریخی‌ترین مدال جهانی هندبال را به دست آوردند. با این مدال سیل پیام‌های تبریک به طرف هندبالی‌ها سرازیر شد؛ از حمید سجادی وزیر ورزش گرفته تا معاونش سیدمحمدرضا پولادگر، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، حتی شکوه‌فر معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش.

برنز گنج خانلو در مسابقات قهرمانی آسیا

محمد گنج‌خانلو رکابزن ملی‌پوش کشورمان، با کسب مدال برنز، بعد از سه روز، طلسم بی‌مدالی تیم مردان را در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا شکست. او دراین مسابقات با 10 رکابزن آسیایی رقابت کرد که در پایان با 120 امتیاز بعد از دوچرخه‌سواران کره و قزاقستان با امتیازهای 152 و 123 به مدال برنز رسید. مدال برنز او بعد از مدال برنز لیلا حیدری و سه مدال مهدی محمدی و برنز فرزاد در پارادوچرخه سواری، پنجمین مدال ایران در قهرمانی آسیا است.

بارسلونا با شکست کیلتسه قهرمان هندبال اروپا شد
یازدهمین قهرمانی قاره‌ای آبی- اناری‌ها

در چهارچوب رقابت‌های هندبال قهرمانی اروپا دو تیم بارسلونای اسپانیا و کیلتسه لهستان به مصاف هم رفتند که در نهایت بارسلونا موفق شد در ضربات پنالتی و با حساب 37-35 (مجموع گل‌های پنالتی و مسابقه) به پیروزی رسیده و عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند. نیمه اول این مسابقه با برتری 14-13 بارسلونا همراه بود اما در نیمه دوم تیم لهستانی موفق شد به بازی برگردد و 15-14 برنده شود. در وقت‌های اضافه شاهد تساوی 4-4 بودیم و این مسابقه به ضربات پنالتی رسید. در ضربات پنالتی بارسلونا 5-3 برنده شد و قهرمان اروپا لقب گرفت. این یازدهمین قهرمانی بارسلونا در رقابت‌های هندبال اروپا است. بارسلونا با این قهرمانی به 45 قهرمانی اروپا در رشته‌های مختلف ورزشی رسید؛ بیش از هر برند تجاری- ورزشی دیگر در این قاره.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/18/617330/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها