هنرمندان در فضای مجازی


همزمان با فرارسیدن تابستان فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در حیطه فرهنگ هم رنگ‌وبوی جدی‌تری به خود گرفته؛ افرادی که به شکل خودجوش در کنار سازمان‌های دولتی برای ارتقای فرهنگ و هنر سرزمین‌مان می‌کوشند. از آن جمله می‌توان به مروجان کتابخوانی اشاره کرد که یکی از چهره‌های بین‌المللی آن، سال‌ها است علاقه‌مندان بسیاری را به جمع کتابخوان‌ها در روستاهای سیستان‌وبلوچستان اضافه کرده است.
چهره‌ها
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی کشورمان از جمله چهره‌های بین‌المللی فرهنگی است چراکه نام بهار برای چندین مرتبه میان نامزدهای جوایزی همچون آسترید لیندگرن(آلما) جای گرفته است. بهار که از اهالی روستای رمین است و کودکان و نوجوانان بسیاری را به سوی کتاب و کتابخوانی کشانده، مطلبی از تشکلی فعال در زمینه فرهنگ به اشتراک گذاشته است. این مطلب مرتبط با فراخوان معرفی کودکان و نوجوانان (9 تا 15سال) علاقه‌مند به کتابخوانی است. از همه روستاها و شهرهای کشورمان می‌توان در این پویش شرکت کرد. برای اطلاع بیشتر از کم‌وکیف این پویش می‌توانید سری به صفحه عبدالحکیم بهار بزنید.

رضا اسماعیلی شاعر و نویسنده، بخشی از سروده تازه خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته که در آن آمده: «هیچ نوبتی در کار نیست/ گاهی از آخر صف/ یک نفر را صدا می‌زند و نفر اول/ تا آخر دنیا/ در انتظار می‌ماند» این سروده با یک تصویر از فردی با پوشش ساکنان افغانستان هم همراه شده است.

بردیا کیارس، رهبر ارکستر و نوازنده در استوری خود خبر از انتشار فراخوانی برای جذب خواننده داده است. این فراخوان برای گروه «کر/باس- باریتون» است. آن‌طور که در توضیحات آن آمده علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال یک ویدیو یک دقیقه‌ای اعلام آمادگی کنند. البته توضیحات بیشتر را می‌توانید در صفحه همین هنرمند بخوانید.

محمدرضا شمس نویسنده کودک و نوجوان هم تصویری از صفحه «کتاب‌فروشی کودک و نوجوان آفرین» را به اشتراک گذاشته است. این تصویر درباره یکی از کتاب‌های خود او است؛ کتاب «قصه‌های الفبا.» همان‌طور که از نام کتاب هم برمی‌آید این نوشته شمس همه حروف الفبا را شامل می‌شود. او به تعداد حروف الفبا، برای بچه‌ها قصه نوشته، هر قصه هم با یکی از حروف شروع می‌شود. این کتاب به همت انتشارات «هوپا» دراختیار کودکان و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.

پری ملکی، خواننده و موسیقیدان ایرانی هم از برپایی کنسرتی برای بانوان خبر داده است. در این کنسرت که کاری از گروه خنیا است ملکی به‌عنوان خواننده و سرپرست حضور دارد. این اجرا 13 و 14تیرماه به میزبانی سالن کنسرت آموزشگاه موسیقی پارس پلاس برگزار می‌شود.

همایون نصیری، نوازنده سازهای کوبه‌ای تصویری به همراه جمعی از چهره‌های عرصه موسیقی منتشر کرده است. این تصویر مرتبط با کنسرت تازه همایون شجریان است که فروش بلیت‌های اجرای آن این روزها با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. رهبری ارکستر سیاوش را آرش ‌گوران به عهده دارد که طی تیرماه به میزبانی سالن‌ همایش‌های وزارت کشور، همایون به همراه دیگر همکاران خود میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

خسرو احمدی، بازیگر با انتشار تصویری درباره سالروز تولدش نوشته و گفته: «شاکرم به خاطر این‌همه لطف خدا و بنده‌های خوش‌انرژی‌اش که زادروزم رو آنقدر دلنشین کردن. اینجاست که میگن خدا دوستت داره.» در آخر هم از همه افرادی که زادروزش را تبریک گفته‌اند تشکر کرده است.

پیروز ارجمند، آهنگساز و موسیقی‌شناس از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی موسیقی خبر داده است. این مراسم امروز(سه‌شنبه) در خانه گردشگری آسیاب بادی، کرمان (کیلومتر 20 جاده هفت باغ) کرمان، ساعت 20:30 برگزار می‌شود. آن‌طور که ارجمند نوشته قرار است  حاضران در این مراسم، شب شادی را با حضور خوانندگان مختلفی تجربه کنند.

دیگه چه خبر
گالری «هان» شیراز از برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی تازه‌ای خبر داده است. این نمایشگاه از دوم تا سیزدهم تیرماه میزبان علاقه‌مندان است. آرمیتا آقا سید جعفری، عاطفه اعتمادی‌دوان، سپیده دادگرپور، سحر سامانی‌زادگان و دنیا ضیایی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

انجمن صنفی ویراستاران درباره برپایی کارگاه عربی در فارسی برای علاقه‌مندان خبر داده است. شروع این دوره هشت جلسه‌ای از تیرماه، چهارشنبه‌ها خواهد بود و ساعت آن نیز 16 تا 19:30 است. «پیوند تاریخی و داد‌وستد فارسی و عربی»، « جایگاه جمع عربی در فارسی»، «مصدر عربی و انواع آن در زبان فارسی» و«سره‌نویسی و عربی‌گرایی در نثر فارسی» از سرفصل‌های این دوره آموزشی به شمار می‌آید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7937/24/617345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها