اخبار


وام ازدواج از استعلام مفاصا حساب مالیاتی معاف شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای وام ازدواج را از استعلام مفاصا حساب مالیاتی مستثنی کرد. به گزارش ایلنا، داود منظور در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی اعلام کرد: با توجه به افزایش سقف وام ازدواج و عبور آن از ۲۰۰ میلیون تومان، این وام از شمول مقررات تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم مستثنی است.
بر اساس مقررات اجرایی این ماده قانونی که توسط بانک مرکزی تعیین و از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده، اشخاص حقوقی (شرکت‌ها)  که خواهان دریافت تسهیلات بیش از ۵۰۰ و حقیقی (اشخاص)  که متقاضی دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باشند موظف به ارائه استعلام مفاصا حساب بدهی‌های مالیاتی هستند.
از آنجایی که در قانون بودجه سال‌جاری وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، برخی بانک‌ها اقدام به اجرای این مقررات کرده‌اند که با دستور رئیس سازمان امور مالیاتی، استعلام مفاصا حساب بدهی مالیاتی برای وام ازدواج منتفی شد.

الزام رجیستر موبایل مسافری از گذشته هم قبل از خروج از گمرک بود

سخنگوی گمرک گفت: لزوم رجیستر تلفن همراه قبل از خروج از گمرک مسافری برای مسافران، موضوع جدیدی نیست و قبلاً هم بارها اعلام شده است، از همکارانم در سایر سازمان‌ها درخواست می‌کنم در حوزه فعالیت خود اطلاع‌رسانی کنند. به گزارش ایلنا، سیدروح اله لطیفی درخصوص اعلام یکی از سازمان‌های غیرمرتبط با گمرک در خصوص رجیستری تلفن همراه مسافری اظهار داشت: براساس بخشنامه‌های ابلاغی گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسافران در مبادی ورودی به کشور (ریلی، زمینی، دریایی و هوایی)، قبل از خروج از بخش مسافری گمرک، می‌بایست IMEI تلفن همراه خود را در کنار بررسی اسناد هویتی به همکاران ما اعلام و ثبت کنند و بعد از خروج از محوطه مسافری گمرک، امکان رجیستر تلفن همراه با رویه مسافری میسر نبوده است.

خودپرداز اکثر بانک‌ها به سامانه صیاد متصل شد

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور که ۸۵ درصد خودپردازها را در اختیار دارند توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند. به گزارش بانک مرکزی، آمنه نادعلی‌زاده گفت: بانک مرکزی به منظور تسهیل دسترسی هموطنان به سامانه صیاد، علاوه بر تجهیز درگاه‌های بانکی شامل اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین زیرساخت پیامکی، از شبکه بانکی خواست تا خودپردازهای خود را به سامانه صیاد مجهز کنند تا امکان عملیات ثبت، تأیید، انتقال و استعلام چک از طریق خودپردازها فراهم شود. سخنگوی اجرایی قانون جدید چک در بانک مرکزی درخصوص بانک‌هایی که خودپرداز آنها به سامانه صیاد متصل نشده‌اند، گفت: در حال حاضر فقط اتصال خودپرداز‌های سه بانک توسعه تعاون، کارآفرین و پست‌بانک به این سامانه تکمیل نشده است که این سه بانک حدود ۴ هزار خودپرداز در اختیار دارند. همچنین بانک‌های اقتصادنوین و کشاورزی نیز اهم اقدامات فنی در این زمینه را انجام داده‌اند و به‌زودی آماده ارائه خدمات در این حوزه خواهند بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/8/617406/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها