هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر در شبانه روز گذشته اختصاص دارد به اجراها و کارهای جدید آنها که با مخاطبان‌شان به اشتراک گذاشته‌اند. محمدعلی کریمخانی مداح و خواننده مذهبی ایرانی سی‌ام خردادماه درگذشت. او با خواندن قطعه «آمده ام ای شاه پناهم بده» برای علی بن موسی الرضا(ع) ساخته آریا عظیمی‌نژاد بیش از قبل نزد مردم شناخته شد. همایون شجریان قطعه «من کجا، باران کجا» از آلبوم «ایران من» را که بر اساس نحوه خواندن کریم‌خانی تهیه شده ‌است به او تقدیم کرد. اهالی هنر هم با پیام‌های متعدد در صفحات مجازی، درگذشت او را تسلیت گفته‌اند.

چهره‌ها
محمد اصفهانی درباره محمدعلی کریم‌خانی نوشته: «درگذشت دوست و برادر جوانمردم مرحوم استاد کریم خانی(با آن صدای تکرارناپذیر و اسطوره‌ای‌اش که انصافاً استثنایی و بی نظیر بود) تسلیت باد. به خاندان محترمش عرض تسلیت دارم و برایش آرامش و شادی آرزومندم.»

 محمد معتمدی هم دراین باره نوشته: «استاد محمدعلی کریم‌خانی، آن صدای بی‌مانند و جاودانه و آن قلب زلال آسمانی شد. روحش شاد و نامش جاودان. آمدم ای شاه، پناهم بده...»

رضا رشیدپور هم با انتشار ویدیویی از قطعه معروف «آمدم ای شاه پناهم بده» نوشته: «بهشت آرامش روزی‌ات باد مؤمن حقیقی و باصفا.»

مجید انتظامی آهنگساز شناخته شده ایران به انگیزه زادروز پدرش زنده یاد عزت‌الله انتظامی (30 خرداد)، ویدیویی از صحبت‌ها و فیلم‌هایش را برای مخاطبان به اشتراک گذاشته به نام به «یاد استاد عزت‌الله انتظامی» و در شرح آن نوشته: «هر روز جای خالی‌ات را احساس می‌کنیم... دل‌مان بی‌نهایت برایت تنگ شده... روحت شاد بزرگمرد.»

حسام‌الدین سراج خواننده موسیقی سنتی هم ویدیویی از تمرین گروه ترانه درخصوص کنسرت «بى من مرو» منتشر کرده که اجرای نخستش 31 خردادماه بود و امشب هم (یکم تیر) در تبریز اجرای برنامه دارند. سرپرست این گروه اردشیر کامکار است و با حضور خواننده میهمان آذرى اتابک عطرى.
 
دیگه چه خبر؟
کنسرت- نمایش «سی صد» امشب (یکم تیر) اولین اجرای خود را در کاخ سعدآباد روی صحنه می‌‌برد. طناز طباطبایی و دیگر بازیگران و عوامل این برنامه با انتشار تیزر این کار، از بلیت‌فروشی این اجرا برای روزهای پنجم و ششم تیرماه خبر داده‌اند. «سی‌صد» کاری از «سهراب پورناظری» با آهنگسازی «تهمورس پورناظری» و خوانندگی «رضا بهرام» است.
 
تیزر سریال مستوران که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، رونمایی شد. خبری که صفحه مجازی این سریال منتشر کرده و با انتشار تصاویری از آن در توضیح آن نوشته: «فصل نخست سریال مستوران با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی و به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سید جمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی از پنجشنبه 2 تیرماه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.» حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، ناصر علی پاشا، عبدالرضا نصاری و علی دهکردی از جمله بازیگرانی‌اند که در فصل نخست «مستوران» مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.
 
گالری آرتیبیشن آثاری از آنه محمد تاتاری را با عنوان باغ‌های پارچه‌ای برای مخاطبان به اشتراک گذاشته و در شرح آن نوشته: «تاتاری با تلفیق نمادهای سنتی و امروزی، قصه‌های رنگی را خلق می‌کند و دنیای دور و نزدیک را به هم وصله می‌زند. آثار او تا سال 2021، 9 مرتبه در حراج‌های داخلی و خارجی حضور یافته و 55 درصد آثارش در حراج‌های بین‌المللی به فروش رسیده است.
 
در دنیای ادبیات
فرهاد حسن‌زاده نویسنده و روزنامه‌نگار ایران کتاب جدیدش را معرفی کرده با عنوان «این وبلاگ واگذار می‌‌شود» که مربوط به گروه سنی +13 است و انتشارات افق آن را منتشر کرده. در بخشی از داستان این کتاب آمده: «زال نوجوانی آبادانی است که در دوران جنگ یکی از همسایه‌ها دسته کلیدی به او سپرده‌اند تا وقتی برگشتند، آن را پس بگیرند. زال دلباخته فریبا دختر همسایه بوده ولی فریبا نسبت به او احساسی نداشته است. حالا بعد از سی و چند سال وبلاگی به نام دسته کلید به راه می‌‌افتد و اتفاق‌های تازه‌ای را به دنبال می‌‌آورد...
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/24/617474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها