در چهارمین جلسه محاکمه جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندرعنوان شد

تلاش برای افشای اطلاعات کشور، خیانتی دیگر از انجمن پادشاهی ایرانیان



گروه سیاسی/ چهارمین جلسه محاکمه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. تندر یکی از گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب است که در راستای گروه‌های معاند و طرفداران رژیم پهلوی فعالیت می‌کند. این گروه در سال ۱۳۸۳ فعالیت‌های خود را آغاز کرد و جمشید شارمهد هم از سال 85 سرکردگی آن را برعهده داشت.
شارمهد در مرداد ۹۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمبگذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمبگذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خونبار است که افراد بی‌گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.
اطلاعات را برای FBI بردم
جلسه دیروز دادگاه انقلاب همچون سه جلسه گذشته، به قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان اختصاص یافت. اعتمادی با حضور در جایگاه، یکی دیگر از اقدامات متهم جمشید شارمهد را افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده درخصوص اطلاعات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق انجمن پادشاهی ایرانیان خواند که در این رابطه، متهم قصد داشت آدرس و مختصات ۱۰سایت موشکی سپاه پاسداران را افشا کند. متهم در اقاریر خود اعلام کرد: قرار بود اطلاعات ۱۰آشیانه سپاه به ما به فروش برسد.   اطلاعات مختصات موشکی سپاه را برای سازمان اف بی‌آی بردم اما آنها رغبتی به صحبت‌های من نشان ندادند؛ لذا پس از این واقعه ۲مورد از اطلاعات را در تلویزیون تندر منتشر کردم اما با این حال کسی حاضر نشد این اطلاعات را از ما بخرد.
۱۲۰ روز وقت برای تبدیل کشور به جهنم
به گزارش میزان، نماینده دادستان با اشاره به انفجار بمب صوتی توسط اعضای گروهک تروریستی تندر در شهرستان آبدانان، گفت: متهم اعتراف کرد که در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ یک بمب صوتی در شهرستان آبدانان منفجر کردیم. پس از وقوع این حادثه انجمن پادشاهی ایرانیان ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حرکت در شهرستان آبدانان،  آن را سرآغازی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
گروهک تروریستی تندر در بیانیه خود برای مقامات کشور ۱۲۰روز وقت تعیین کرد و اعلام کرد در صورت عدم برکناری از سمت‌های خود، ایران را برای انجام اقدامات خود به جهنم تبدیل خواهیم کرد. در پی انفجار پالایشگاه شاهرود، دو مخزن نفتی دیگر این پالایشگاه نیز به دلیل گسترش آتش‌سوزی منفجر شدند. اعتمادی گفت: پس از انفجار پالایشگاه شاهرود اعضای گروهک تروریستی تندر با اعلام بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت وقوع این انفجار عنوان کردند یکی از مخازن شاهرود منفجر شد و شخصی به نام بردیا مجری اجرای این عملیات به سلامت به مقر خود بازگشته است.
قصد انفجار بمب شیمیایی در حرم
اعتمادی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های تروریستی جمشید شارمهد که قصد انجام آن در حرم حضرت معصومه(س) را داشت، گفت: متهم در اقاریر خود اعلام کرد  بمب شیمیایی را در موتورسیکلتی جاسازی کرده و قصد داشته این بمب را در حوالی حرم حضرت معصومه(س) منفجر کند که به دلیل شناسایی و لو رفتن این اقدام تروریستی، انجام نشد.
بمبگذاری در سرویس حمل‌ونقل بسیج و سپاه
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم جمشید شارمهد در اقاریر خود اعلام کرد که یکی از برنامه‌های تروریستی آنها بمبگذاری در سرویس حمل‌ونقل مسئولان و پرسنل اداری بسیج و سپاه در شهر شیراز بود، گفت: متهم شارمهد اعتراف کرد که علی‌اصغر پشت‌تر اجرای این عملیات را برعهده داشت.
علی‌اصغر پشت‌تر درخصوص این برنامه اعلام کرد پس از شناسایی خودروی مینی‌بوس حامل پرسنل بسیج و سپاه توسط یک تاکسی، این خودرو را با این عنوان که از راننده طلبکارم و قصد شناسایی خانه‌اش را دارم تعقیب کرده و آدرس منزل مسکونی راننده‌اش را پیدا کردم و قصد داشتم بمبی را در وقت و ساعتی معین از نیمه‌شب در این مینی‌بوس کارگذاری کنم تا در زمان سوار شدن تمام نفرات، آن را در مکانی مناسب منفجر کنم. به گفته نماینده دادستان، انجام این عملیات تروریستی توسط اعضای گروهک تندر صورت نگرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/5/617479/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها