دیگه چه خبر؟


دستگیری بیش از 3نفر از عوامل موساد برای ترور دانشمندان هسته‌ای

خبر اول اینکه، اداره‌ کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان از بازداشت سه جاسوس موساد در سیستان‌وبلوچستان با حکم دستگاه قضایی خبر داد. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه اداره‌ کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان آمده است: در پی سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، سه نفر از منتشرکنندگان اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده و مرتبط با سرویس جاسوسی رژیم‌صهیونیستی با نام‌های اختصاری «م ـ س»، «م ـ ز» و «الف ـ ق» با مجوز دستگاه قضایی دستگیر شدند. گزارش اداره‌ کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان می‌افزاید: این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده دست داشته‌اند.
تعداد دیگری از اعضای این باند در خارج استان نیز دستگیر شدند
در همین راستا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌وبلوچستان گفت: دستگیرشدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند.  مهدی شمس‌آبادی افزود: دستگیری این عوامل موساد با عملیات پیچیده اطلاعاتی و در پی 8ماه رصد دقیق کیس‌های امنیتی محقق و مستندات زیادی علیه آنها جمع‌آوری شد به نحوی که وقتی قرار بازداشت متهمان صادر شد حتی اعتراض هم نکردند. وی  تصریح کرد: تعداد دیگری از اعضا و عوامل این باند در خارج استان از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند که طبق اقرار‌ متهمان، برخی از آنها با افسران موساد مستقیماً در ارتباط بودند.

مقام امریکایی: قایق‌های سپاه اطراف ما هستند

خبر دیگر اینکه،  روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام نظامی امریکا از نزدیک شدن سه قایق ایرانی به دو کشتی امریکایی در منطقه خلیج فارس خبر داد و مدعی شد که «قایق‌های ایرانی پس از سیگنال هشدار یکی از کشتی‌ها، تغییر مسیر داده‌اند».به گزارش تسنیم، مقام نظامی امریکا در ادامه ادعا کرد که «رفتار نیروی دریایی ایران بر خطر ناشی از محاسبه اشتباه و برخورد افزوده است.»این مقام نظامی تأکید کرد که «ما به پرواز و دریانوردی در هر منطقه‌ای که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهیم داد». مقامات نظامی کشورمان هنوز درباره صحت و سقم این خبر واکنشی نشان نداده‌اند، اما نیروهای مرزبانی دریایی جمهوری اسلامی که زیرنظر فرماندهی سپاه پاسداران در خلیج فارس حضور دارند، بارها بنابر وظیفه در مقابل حضور کشورهای خارجی و اقدامات این میهمانان ناخوانده ایستاده‌اند.

روایت رئیس جمهور تازه انتخاب شده کلمبیا از سردار سلیمانی

شنیدیم که، «گوستاوو پترو» رئیس جمهور چپگرای تازه انتخاب شده کلمبیا  پیش از این و در فردای ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط امریکا، در توییتی نوشته بود: «سلیمانی معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق بود، معمار پیروزی کردها و اعراب برای رسیدن به مردم سالاری؛ اما امریکا مزد او را با ترور داد. امریکا همیشه بدترین‌ها را در منطقه تقویت می‌کند.»

فشار به مرکز اسلامی هامبورگ دلیل اخراجم از آلمان است

دست آخر اینکه، روزنامه آلمانی «هامبورگر مورگن پست» چندی پیش خبری مبنی بر اخراج حجت‌الاسلام سید سلیمان موسوی‌فر معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان به چاپ رساند.
این روزنامه مدعی شد که «سید سلیمان موسوی‌فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از سازمان‌های تروریستی و شیعه حمایت می‌کرده و ویدیوهای تبلیغاتی را در فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت در حالی که این ادعا صحت ندارد. به نوشته این روزنامه، محکومیت به سه سال زندان از جمله عواقب عدم خروج خواهد بود. در این ادعا شرکت در تظاهرات روز قدس چهار سال پیش و تماس با اعضای حزب‌الله لبنان نیز مورد توجه قرار گرفته است.در همین راستا حجت‌الاسلام سید سلیمان موسوی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر درخصوص این اقدام گفت: این اقدام از سوی دولت آلمان برای فشار به مرکز اسلامی هامبورگ وارد شده است. وی ادامه داد: ما در حال حاضر در حال گفت‌و‌گو با یک وکیل خبره و کاربلد هستیم تا ببینیم از لحاظ قانونی چه کاری باید پیش ببریم و این هفته از طریق وکیل مخصوص اقدام خواهیم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/5/617480/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها