اخبــــــار


رئیس صداوسیما در نامه‌ای از رهبر انقلاب عذرخواهی کرد

روز گذشته با انتشار مشروح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور که بیش از یک هفته پیش برگزار شده بود و در پی تذکر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با یکی از توفیقات نیروی انتظامی در این جلسه، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای به معظم‌له، از غفلت پیش آمده عذرخواهی کرد. به گزارش صداوسیما، متن نامه پیمان جبلی بدین شرح است:
«باسمه تعالی
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب‌؛
سلام علیکم،
فرزندان شما در رسانه ملی تذکر و گلایه شما را با گوش جان شنیدند. از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و بدیهی است که جبران خواهد شد. بی‌شک؛ ما سربازان شما در صدا و سیما همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم و یکی از شاخصه‌های تحول در رسانه ملی، توجه جدی و پیگیری مجدانه هشدارها و رهنمودهای حضرتعالی خواهد بود.
با تجدید احترام - پیمان جبلی»

رهبر انقلاب در سخنان خود با انتقاد از عملکرد صداوسیما در ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی فرموده بودند:
«من باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف ۴۸ ساعت بعد از دزدی دستگیر می‌کنند؛ خب باید تشویق بشوند، [اما] در رسانه ملی خود ما جوری حرف زده می‌شود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش می‌شوند! عمدی که نیست ــ مسلم است که عمدی نیست ــ اما غفلت است؛ این غفلت‌ها به سود دشمن تمام می‌شود. هر کسی که مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار می‌کند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی ایمان‌های مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد کار می‌کند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی مردم را نسبت به فعالیت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار می‌کند؛ چه بداند، چه نداند.»

جلیلی: نسبت به تذکر رهبر انقلاب توجه جدی و پیگیری صادقانه وجود دارد
وحید جلیلی، قائم مقام سازمان صدا وسیما ضمن تشکر از رهبر انقلاب اسلامی گفت: تذکر رهبر انقلاب برای ما حساسیت‌زا و هوشیار‌کننده است و از طرفی این تذکر برای ما شیرین است و نشان دهنده توجه خاص رهبری به سربازان خط مقدم جنگ نرم است که این سربازان از سوی فرماندهی رصد می شوند و خطایشان ناصحانه و دلسوزانه تذکر داده می‌شود . جلیلی به اشاره به بیان رهبر انقلاب درباره عمدی نبودن این خطا افزود که این اشتباه در ساعات اولیه با واکنش ریاست صدا و سیما و معاونت سیاسی روبه‌رو  شد  و دوستانی که غفلت کرده بودند توبیخ شدند. وی افزود: یکی از شاخصه‌های تحول در صدا و سیما این است که نسبت به ملاک‌های دقیق رهبری و تذکرات ایشان توجه جدی و پیگیری صادقانه وجود دارد.

قالیباف در جمع نمایندگان اصناف و بازاریان سراسر کشور:
مالیات فعالیت‌های تولیدی را به حداقل می‌رسانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان اصناف کشور با بیان اینکه در دهه ۶۰ شما از ما رزمندگان در جبهه و خط مقدم پشتیبانی کردید و امروز شما رزمندگان ما در جنگ اقتصادی هستید تأکید کرد: مطمئن باشید که ما در مجلس از شما و هرکس که در جنگ اقتصادی رزمنده ملت ایران است پشتیبانی و پادویی می‌کنیم و به شما قول شرف می‌دهم در حوزه مالیات کسانی که کار تولید انجام می‌دهند، مالیاتشان را آنقدر به حداقل برسانیم که سودشان اقتصادی شود و نسبت به کسانی که سرمایه دارند اما کاری نمی‌کنند و سپرده‌گذاری می‌کنند، سود بیشتری کسب کنند اما به ما نگویید سیستم را هوشمند نکنید، اتفاقاً سیستم باید هوشمند شود تا مشخص شود چه کسی فرار مالیاتی دارد.
سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در نشست اصناف با رئیس مجلس به‌ مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: در زمینه اصناف توزیعی کار بسیار خوبی صورت گرفته آن هم ایجاد سامانه نظارت و بازرسی هوشمند است که امروز رونمایی می‌شود. ممکن است برخی از واحدهای صنفی به دلایلی تخلف کنند اما نباید این تخلف به پای کل صنف نوشته شود.
وی ادامه داد: در مرحله اول نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم یعنی پیش از اینکه سازمان حمایت و واحدهای بازرسی ورود کنند موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود، خود صنف به تخلف رسیدگی می‌کند و اگر مسأله حل نشد آن‌وقت در سطح بالاتر و مباحث داوری و تعزیراتی مسأله دنبال می‌شود. فاطمی امین با بیان اینکه مهمترین مسأله اقتصادی ناترازی‌ها است، بیان کرد: به عبارتی موضوعاتمان با یکدیگر همراستا و همتراز نیستند، در جاهای مختلف گلوگاه‌هایی داریم. بین نظام تولید و توزیع هماهنگی و انسجامی وجود ندارد و در صنایع مختلف شاهد هستیم توزیع سرمایه‌گذاری در سطوح متفاوت یکسان نیست، این اتفاق در گستره جغرافیا هم رخ داده است در برخی شهرها صنایع بسیار زیاد است و آلودگی هوا زندگی مردم را مختل کرده اما در برخی مناطق نبود صنایع را شاهد هستیم.

سخنگوی قوه‌قضائیه  اعلام کرد
برخورد قاطعانه با شرور، زورگیر و متعدی به حریم مردم

سخنگوی قوه‌قضائیه درخصوص آخرین وضعیت اجرای اصل یکصدوچهل‌ودوم قانون اساسی و قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران که در سال 1394 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است، گفت: قانون اساسی فصل‌الخطاب است و تأخیر برای اجرای آن دلیلی ندارد.  در راستای تحقق اصل مربوط به اعلام اموال مسئولان، دفتری ویژه برای پیگیری این موضوع اختصاص یافته است. آنچه که ماحصل قوه‌قضائیه است، ۸۰ درصد اموال اعلام شده است و روند مثبت ارزیابی می‌شود اما در حوزه اجرا، مطالبه ما جدی‌تر است و در دولت نیز آقایان مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با صدور بخشنامه پیگیر موضوع و خواستار تسریع این روند هستند.

سلب ارفاقات قانونی از مخلان امنیت عمومی و آسایش مردم
سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به عدم بازدارندگی احکام برای مجرمان استفاده‌کننده از سلاح سرد، گفت: تأکیدات مؤکدی که در این حوزه داریم و از دستورات مکرر رئیس قوه قضائیه است، از این موضوع حکایت دارد به زورگیران، اخلالگران در نظم جامعه و افرادی که افساد فی‌الارض می‌کنند هیچ گونه ارفاقی نخواهد شد. وی افزود: ارفاق و ترحمی به مخلان امنیت عمومی و آسایش مردم نخواهیم کرد، اعطای هرگونه بخشش، عفو، تخفیف یا برخورداری از ارفاق از مجرمان حوزه جرایم خشن سلب شده است.  ستایشی با بیان اینکه دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص این موضوع به تمامی دادستان‌ها و زندان‌های کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: هر فردی که با استفاده از سلاح سرد یا گرم بخواهد امنیت مردم را خدشه‌دار کند، با قاطعیت تمام با وی برخورد خواهد شد، لذا ضابطان قضایی با صلابت و قاطعیت با این موارد بر اساس موازین قانون برخورد کنند تا شاهد برخی موارد در سطح جامعه نباشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/2/617501/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها