موج گرما در جنوب ایران


با آغاز فصل تابستان، موج گرما شمار زیادی از استان‌های کشور را در برگرفت؛ چنانکه در چند روز گذشته گرمای ۵۱ درجه دما در شهرستان مرزی دهلران موجب آماده‌باش ستاد بحران شد. به گفته «لطیف صادقی» فرماندار ویژه دهلران، شدت گرما موجب سوختگی ۱۰ کنتور برق در این شهرستان شده و حتی کولرها نیز منازل را خنک نمی‌کنند و این امر موجب مشکل برای شهروندان شده است. «عبدالصاحب شریفی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران هم خبر داد بیش از ۵۰ نفر با علائم گرمازدگی در چند روز گذشته به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.
«محمود دیانتی» معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان هم خبر داد که از روز چهارشنبه اول تیرماه شاهد افزایش محسوس دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود که تا روز شنبه نیز تداوم خواهد داشت.
«فرج‌الله شکوهی‌پور» مدیر کل هواشناسی استان بوشهر هم خبر داد: دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیر، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد. به گفته وی، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده رطوبت، شرجی و دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.
هواشناسی خراسان رضوی نیز امروز با صدور اطلاعیه‌ سطح زرد نسبت به افزایش دما در غالب نقاط سطح استان هشدار داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/3/617539/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها