افزایش ابتلا به آبله میمون در یک هفته گذشته


مقامات فرانسه از افزایش آمار مبتلایان به آبله میمون در این کشور و ابتلای یک زن به این بیماری خبر دادند. به گزارش وزارت بهداشت فرانسه، ۲۷۷ مورد ابتلا به آبله میمونی از جمله یک زن در این کشور شناسایی شده است. شمار مبتلایان به این بیماری در فرانسه نسبت به آخرین آمار رسمی که ۱۸۳ مورد اعلام شده بود، افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین تاکنون موردی از فوت ناشی از این بیماری در این کشور گزارش نشده است.
مقامات سنگاپور هم امروز از شناسایی یک مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور خبر دادند. گفته شده این بیمار پس از بروز علائم بثورات پوستی، تب و سردرد برای انجام آزمایش آبله میمون اقدام کرده که نتیجه آزمایش مثبت شده است. وزارت بهداشت سنگاپور نیز اعلام کرده است: این مرد با ۱۳ نفر در ارتباط بوده که تمامی آنان شناسایی شده‌اند.
همچنین دو مورد دیگر مشکوک به این بیماری در کره جنوبی شناسایی شده است. یکی از این دو نفر پس از ورود به کشور به دلیل بروز علائم مشابه با بیماری آبله میمون به بیمارستانی در شهر بوسان منتقل شده است. دیروز هم اولین مورد ابتلا به آبله میمون در شیلی و صربستان شناسایی شد. بر اساس آخرین اطلاعاتی که «مرکز کنترل بیماری نیجریه» دوشنبه گذشته منتشر کرد، تعداد موارد تأیید شده ابتلا به این بیماری به ۴۱ تن افزایش یافته است. این هفته همچنین اولین بیمار مبتلا به آبله میمون در لبنان شناسایی شد.
علائم اولیه این بیماری شامل تب بالا، ورم غدد لنفاوی و بروز تاول روی پوست است. این ویروس به طور معمول پس از دو یا سه هفته از بین می‌رود.
در هفته‌ای که گذشت، آژانس امنیت بهداشت بریتانیا نیز خبر داد که با شناسایی ۱۰۴ مورد دیگر ابتلا به آبله میمونی در انگلیس، شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۴۷۰ تن رسید.
پیش از این، بیماری ویروسی آبله میمونی بومی غرب و مرکز آفریقا بوده اما اکنون مواردی از ابتلا در چندین قاره گزارش شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/3/617541/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها