وزیر بهداشت خبر داد

اختصاص پنج هزار میلیارد تومان به بیماران خاص


 وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌های پزشکی گفت: بودجه پنج هزار میلیارد تومانی که مجلس برای بیماران خاص تصویب کرده، بزودی اختصاص داده می شود تا مشکلات این بیماران رفع شود.
دکتر بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر بودجه‌ای که به بیماران خاص اختصاص یافته است اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص  در شورای عالی بیمه تصویب شده و در دستور کاردولت است و با تصویب هیأت دولت  و بعد از شناسایی بیماران خاص در کشور تمام خدمات آن‌ها از طریق این صندوق پوشش داده می‌‌شود و حتی برای سهولت دسترسی به دارو اقلام دارویی به محل سکونت آن‌ها پست خواهد شد.
وی با بیان اینکه گسترش بیمه‌های پایه یکی از برنامه‌های دولت است، افزود: از کارهایی که در دولت انقلابی انجام شد بیمه رایگان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشاری بود که در دهک‌های یک تا سوم جمعیتی قرار دارند و ۴۰۰ هزار نفر نیز در سال قبل به رایگان بیمه شدند و اکنون می‌‌توان گفت تقریباً همه مردم بجز افراد مرفهی که باید خود اقدام کنند، تحت پوشش بیمه قرار دارند.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: با این اقدام دولت در واقع برای اولین بار بیمه همگانی اجرا می‌شود که از افتخارات دولت است و برای اینکه مردم بدانند می‌‌توانند از بیمه رایگان استفاده کنند، می‌‌توانند با وارد کردن کد ملی خود در سامانه رفاه  اطلاعات لازم را دریافت کنند.
وی افزود: برای تشویق مردم در طرح جوانی جمعیت،  زنانی که باردار می‌‌شوند بدون در نظر گرفتن تمکن مالی به رایگان بیمه می‌‌شوند و فرزندان آنها نیز تا پنج سالگی از بیمه برخوردار خواهند شد.
وی یکی از مشکلات جامعه را پیری جمعیت بیان کرد و افزود: برای کارشناسان مامایی و بهورزانی که مردم را ترغیب به فرزندآوری کنند بسته‌های تشویقی در نظر گرفته‌ایم و با توجه به سرانه افرادی که در شبکه‌های سلامت توسط ماماها و بهورزان تشویق به فرزندآوری شوند بسته‌های تشویقی به این افراد داده می‌‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/22/617681/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها