هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
مصطفی زمانی 
در صفحه شخصی‌اش خبر از اکران مردمی فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» داده است. این اکران پنجشنبه گذشته، دوم تیرماه به میزبانی پردیس سینمایی چارسو انجام شده است. «بدون قرار قبلی» ششمین فیلم بلند بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است. این ساخته سینمایی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به کسب دو جایزه شد.

علی‌محمد مؤدب، 
نویسنده و شاعر، تصویر کودکی را در ویرانه‌های زلزله افغانستان منتشر کرده، پسر بچه‌ای که کنار خانه‌خرابه‌ای نشسته و نگاه سرگشته‌اش متوجه دوربین عکاس است. البته تصویری که مؤدب در استوری‌اش بازنشر کرده پست‌ اخیر «مصطفی فارویی فیروزی» است که در توضیح آن نوشته: «جهاد مرز ندارد. درست مثل انسانیت. بلایای طبیعی با همه زجر و رنج و محنتی که دارد یک حسن دارد، اینکه مردم را دور هم جمع می‌کند. برخلاف اتفاقات غیرطبیعی. تفاوتش مثل مرگ و قتل است.»

شهرام ناظری 
در استوری خود از برپایی کنسرت‌هایی برای روزهای پنجم و ششم تیرماه خبر داده است. این اجرا به میزبانی شیرازی‌ها در تالار حافظ برگزار می‌‌شود. این چهره موسیقی سنتی در استوری دیگری درباره اجرای کنسرت دیگری برای کاشانی‌ها هم اطلاع‌رسانی کرده، این اجرا برای یکم تیرماه بوده است.

طناز طباطبایی
 که این روزها به ایفای نقش در سریال «یاغی» در شبکه نمایش خانگی مشغول است، تصویری از خود را در خلال فیلم‌برداری این ساخته «محمد کارت» منتشر کرده است. پست وی به بهانه انتشار ششمین قسمت این مجموعه است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان هم روبه‌رو شده است.

محمدرضا شمس
، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و مدرس داستانی‌نویسی در پست اخیرش تصویر نقاش کم‌سن و سالی را بازنشر کرده که موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری شده است. در این پست که فیلم کوتاهی را شامل می‌شود «علی‌رضا رادفرنیا» در حال نقاشی کردن دیده می‌‌شود. در پست بعدی این نقاش کوچک هم مطلبی درباره راهیابی اثرش به نمایشگاه گروه آنلاین المر منتشر شده است.

غزل شاکری، 
تصویری منتشر کرده و نوشته: «چه اتفاق مبارکی بود فیلم آیینه‌های روبه‌رو. با هم گفتیم. باهم خندیدیم. با هم گریه کردیم. با هم ساختیم و با نتیجه همفکری و همکاری‌مان سفر بسیار رفتیم و جایزه بسیار هم درو کردیم.» در توضیحات آن هم نوشته:«عکس‌ها به یادگار از یکی از سفرها، سال 1389. در رکاب مادر مدبر و خوش‌فکر و خوش‌سفرم(فرشته طائرپور).» شایسته ایرانی دیگر بازیگر هم در این تصویر حضور دارد و پست مذکور برای تولد وی است.

محمدکاظم کاظمی نویسنده و شاعر افغانستانی‌تبار کشورمان تصویری از هموطنانش در افغانستان منتشر کرده، او با اشاره به زلزله اخیر افغانستان نوشته: «افغانستان با زلزله بیگانه نیست. کشوری است زلزله‌خیز و زلزله‌ها همیشه فاجعه می‌آفریند، چون بناها سنتی است و نامقاوم در برابر حوادث و خود کشور هم روی گسل‌های زمین.» و در بخش دیگری از نوشته‌‌اش درباره این گفته که اتفاقاتی از این‌دست گاهی روی گسل‌های اجتماعی هم اثرگذار هستند، چراکه در پی این حادثه شماری از مردم به یاری هموطنانشان شتافته‌اند و نشان داده‌اند که برای آنان بیش از هر چیزی انسانیت اهمیت دارد.» تصویری که کاظمی با مخاطبان به اشتراک گذاشته به مراسم فاتحه‌خوانی و همدردی مردم دایکندی برای زلزله‌زدگان خوست و پکتیکا تعلق دارد.

دیگه چه خبر
انجمن شعر شهرستان ادب هر چهارشنبه دست به برپایی جلسه‌ای با حضور اهالی شعر و علاقه‌مندان ادبیات می‌زند. به همین مناسبت در تازه‌ترین پست این انجمن گزارشی تصویری از جلسه اخیری که یکم تیرماه برگزار شد، منتشر شده است. در این جلسات هفتگی، حاضران شاهد شعرخوانی و نقد آثار متعددی خواهند بود.
صفحه گالری هنری «آرتیبیشن» در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود نوشته: «امضای هنرمند در کنار هر اثر از زمان صفویه به‌عنوان نمادی از استقلال هنرمند شکل گرفت. امروزه امضای اثر علاوه‌بر ثبت تاریخی، راهی برای اصالت‌سنجی آن نیز به شمار می‌آید.» در کنار این نکته خواندنی، مدیریت این گالری از افتتاح نمایشگاه «کلکسیونر مدرن» از جمعه سوم تیرماه خبر داده است. این گالری که در تهران، پایین‌تر از حسینیه ارشاد واقع شده امکان تماشای آنلاین کارها را هم برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/24/617687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها