اخبار


آخرین وضعیت مالیات از خودروهای گرانقیمت

مالیات از خودروهای با ارزش بیش از یک میلیارد تومان یکی از پایه‌های مالیاتی جدید در قانون بودجه سال گذشته و امسال است که بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی در دو ماهه ابتدایی سال‌جاری، نشان می‌دهد معادل ۵میلیارد و ۵۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان درآمد از انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت حاصل شده است.
به گزارش ایسنا، آخرین اعلام سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مالیات از محل خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته وصول شده است. لازم به ذکر است برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس در سال‌جاری، مجموع ارزش ملاک نیست و هر خودروی بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات خواهد شد.

وصول ۲۷میلیون تومانی مالیات از خانه‌های بالای ۱۰میلیارد

درحالی که انتقاداتی بر روند اخذ مالیات از خانه‌های لوکس مطرح می‌شود و وزیر امور اقتصادی و دارایی نبود ضمانت اجرایی در این زمینه را مانع وصول مالیات از این واحدهای مسکونی می‌داند، عملکرد دو ماهه سازمان مالیاتی نشان می‌دهد که در این مدت فقط ۲۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان از خانه‌های گرانقیمت وصول مالیات داشته است.
به گزارش ایسنا، مالیات از واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهایی که ارزش آنها با احتساب عرصه و اعیان بیش از ۱۰میلیارد تومان باشد، از سال گذشته عضوی از خانواده پایه‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی شد و در آن سال بالغ بر ۱۲هزار و ۵۰۰واحد مسکونی لوکس شناسایی شد.
در این بین، آخرین آمار اعلام شده به ایسنا در اواخر سال گذشته درباره وضعیت پرداخت مالیات خانه‌های لوکس بیانگر این است که تا آن زمان معادل ۲۰۰میلیون تومان بوده است.
براساس اعلام مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی، در راستای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و مطالبه حق دولت، کسانی که نسبت به پرداخت این مالیات اقدام نکنند، طبق مقررات ماده ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم اموالشان برای وصول مالیات با رعایت مقررات قانونی مربوطه توقیف خواهد شد.

معامله توافقی ارز در دامنه‌های 29 و 30 هزار تومان

به گفته رئیس کانون صرافان، روز پنجشنبه ارز توافقی در دامنه‌های 29هزار تومان و 30هزار تومان خرید و فروش شد.‌
کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد قیمت ارز در روز دوم تیر 1401 اظهار داشت: تا پایان زمان معاملاتی پنجشنبه، اغلب صرافان خرید و فروش توافقی ارز داشتند.
رئیس کانون صرافان ادامه داد: با این حال تابلوی اعلام نرخ اغلب صرافی‌ها، قیمت ارز مسافری را اعلام می‌کرد. وی افزود‌: ارز مسافری در این روز در دامنه قیمتی 27400 تومان تا 27830تومان معامله شد‌. سلطانی‌زاده اظهار داشت: همچنین ارز توافقی در دامنه 29هزار تومان تا 30هزار و 300خرید و فروش شد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/8/617707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها