«ایران» از روند معاملات سهام در بازه 3 ماهه گزارش می‌دهد

خودرویی ها پرتراکنش ترین گروه معاملاتی در فصل بهار


گروه اقتصادی/ با اتمام معاملات سهام در آخرین روز معاملاتی فصل بهار، بازار برترین‌های خود را از نظر حجم و بازدهی شناخت.
براساس آمارهای منتشر شده، در جریان معاملات سه ماهه فصل بهار سال‌جاری، گروه معاملاتی صنعت برق و خدمات وابسته، با 42درصد، بیشترین رشد قیمت را در میان انواع گروه‌های معاملاتی بازار سهام به خود اختصاص داده است. همچنین در این رده‌بندی دو گروه معاملاتی چاپ و نشر با 40.93درصد وسیمان، آهک وگچ با 40.6درصد در رده‌های بعدی از نظر بیشترین بازدهی قرار گرفته‌اند. بر این اساس سه گروه معاملاتی پیمانکاری صنعتی با 24.21درصد، حفاری با 17.55درصد و سایر مواد معدنی با 11.56درصد بازدهی منفی در انتهای جدول بازدهی فصل بهار قرار دارند.
این درحالی است که بررسی آمارهای بازدهی سه ماهه بازار نشان می‌دهد که سهامداران در مجموع بازارهای بورس و فرابورس درحدود 12.26درصد بازدهی به دست آورده‌اند و از این نظر در جایگاه سوم در بین بازارهای سرمایه (ارز، طلا و سود بانکی) قرار گرفته‌اند.
همچنین در این بازه نمادهای «فبستم»، «خچرخش» و«پشاهن» بیشترین رشد قیمت و نمادهای «زاگرس»، «وشمال»و «خلنت» بیشترین ریزش قیمت را به ثبت رساندند.
بیشترین میانگین ارزش معاملات در فصل بهار نیز به نمادهای «خودرو»، «خگستر» و«خساپا» تعلق گرفت و گروه معاملاتی خودرو و ساخت قطعات از نظر حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/10/617711/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها