اخبــــار


افتتاح بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن، بهمن امسال

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.
رستم قاسمی در آیین کلنگ‌زنی طرح ۳۳۶ واحدی امام رضا(ع) در شهر اسفراین در خراسان شمالی گفت: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد. بر اساس برنامه دولت سیزدهم قرار است در مدت ۴ سال، ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته و تحویل متقاضیان شود. بر‌اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین شهر‌های جدید می‌گذرانند.

نقش شهرداری‌ها برای افزایش مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان اصفهان بر متقاعدسازی مردمی و تهیه بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد.
محمد آیینی از شهرداران خواست تا با ارائه تخفیفات ویژه در بافت‌های فرسوده از جمله تخفیف صد درصدی در صدور پروانه ساخت و نیز تسریع در صدور مجوزها، مالکان و سازندگان را به نوسازی بافت‌های فرسوده تشویق کنند. به گفته آیینی مالکان می‌توانند در دوران جا‌به‌جایی و ساخت از ودیعه اسکان موقت استفاده کنند که مبلغ آن ۴۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است و علاوه بر آن از محل تسهیلات ویژه نوسازی به عاملیت بانک مسکن، وام‌هایی در نظر گرفته شده که مبلغ آن در شهرهای مختلف متفاوت است اما در همه آنها مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت صفر درصد و بدون سود بانکی است. معاون وزیر راه و شهرسازی نقش مردم و متقاعدسازی آنها برای نوسازی بافت‌های فرسوده را بسیار مهم و گام نخست در این امر برشمرد و گام دوم را فراهم کردن فضای تشویقی برای توسعه‌گران و انبوه سازان عنوان کرد. به گفته او بسته تشویقی مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که برای سازندگان توجیه اقتصادی نوسازی در بافت‌های فرسوده را ایجاد کرده و آنها را از ورود به بازارهای سرمایه‌ای موازی باز دارد. او در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی نهضت بهسازی معابر خاکی خبر داد و خواستار این شد که شهرداری‌ها مشخصات معابر خاکی محلات هدف را به شرکت بازآفرینی شهری ارائه کنند تا اعتبار لازم برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی فراهم شود و طی سه سال آینده تمام معابر خاکی محلات هدف بهسازی شوند.

رشد ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست امسال در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است. در راستای استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور، تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است. تخلیه و انتقال کالا‌های اساسی طی مدت یادشده از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بود که بیشترین سهم واردات کالا‌های اساسی از بندر چابهار مربوط به گندم و برنج است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/11/617714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها