خبر خوان


۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت نصب شناسه اصالت قطعات خودرو

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: آخرین فرصت الصاق شناسه اصالت بر قطعات یدکی خودرو ۱۵ مرداد تعیین شده که پس از این تاریخ، هر محصولی که فاقد کد اصالت باشد مشمول مقررات کالای قاچاق می‌شود. او افزود: الزام الصاق شناسه کالا در ابتدا برای دو گروه کالایی شامل کمک فنر و باتری آغاز و سپس نصب کد اصالت برای ۵۳ قطعه دیگر هم الزامی شد، اما هنوز برخی تأمین‌کنندگان برای اجرای نصب شناسه اصالت مقاومت می‌کنند که فرصت چندانی ندارند. شاید برخی مجموعه‌ها به‌دنبال این باشند که فروششان شفاف نباشد ، یا برخی، کالاهای بی‌کیفیت را به‌صورت قاچاق وارد می‌کنند و به نام کالای داخلی می‌فروشند که با اجرای این طرح، دیگر امکان چنین اقداماتی وجود ندارد. برادران گفت: برچسب اصالت در حوزه قیمت‌گذاری باعث شفافیت می‌شود ضمن اینکه بنا داریم شبکه‌های توزیع را به‌صورت الکترونیک ایجاد کنیم تا مردم بتوانند قیمت‌ها را مقایسه و با قیمت مناسب خرید کنند.

تولید هر خودرو ۱.۷ شغل ایجاد می‌کند

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صنعت، معدن و تجارت بر دانش‌بنیان کردن صنعت خودرو تأکید کرد و گفت: تولید هر خودرو ۱.۷ شغل ایجاد می‌کند.
او در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه صنایع و معادن ایران افزود: با تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۱۴۰۱ در کشور ۲.۵ میلیون شغل ایجاد می‌شود که ۱۷ درصد آن مستقیم و ۸۳ درصد آن غیرمستقیم است. منطقی به راهبرد صنعتی وزارت صمت در حوزه خودرو پرداخت و ضمن ارائه مقدمه‌ای بر نقشه راهبردی صنعت خودرو، به اهمیت این صنعت، نقش و راهبرد کشورهای مختلف مانند هند، چین، آفریقای شمالی و مالزی اشاره کرد. او ادامه داد: چالش‌های پیش روی صنعت خودرو قیمت، کیفیت و دانش‌بنیان کردن صنعت خودرو، استفاده از فناوری‌های جدید در برقی‌سازی خودرو جهت کاهش فاصله فناوری با دنیا و استفاده کامل از فرصت‌های بین‌المللی جهت اکتساب فناوری است. معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت با تأکید بر قواعد بنیادین حاکم بر استراتژی‌های کشورهای مختلف در این حوزه، گفت: تأکید بر قابلیت در زنجیره ارزش و رشد پایدار، ایجاد زیست‌بوم، هدف‌گذاری برای دسترسی به سهم بازار جهانی، همکاری‌های بین‌المللی و‌ گذار از خودروهای احتراقی به خودروهای برقی ازجمله موارد مهمی بود که در نقشه راه کشورهای مختلف به چشم می‌خورد.

پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات صنعتی اقساطی شد

وزارت صنعت اعلام کرد با تعاملات صورت گرفته با گمرک قرار است پرداخت حقوق ورودی به‌صورت اقساطی انجام شود تا از این طریق مشکل واردکنندگان ماشین‌آلاتی که مشابه ساخت داخل ندارند، رفع شود.
در سال‌های گذشته ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید در کشور از قوت و استحکام لازم برخوردار نبود، بنابراین سیاستگذار و قانونگذار باهدف گسترش سرمایه‌گذاری تولید، ورود این دسته از محصولات را تشویق کرده و در مواردی که تولید داخل وجود نداشته از معافیت حقوق ورودی برخوردار کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/12/617720/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها