اخبــــــار


دستور رئیس جمهور برای بررسی فوری 
تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری خبر داد که در پی انتشار اخباری مبنی بر تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی، رئیس جمهور به معاون اول و وزیر اطلاعات مأموریت داد بسرعت موضوع را بررسی و نتیجه آن را گزارش کنند.
همچنین حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی قوه قضائیه که به موضوع حذف و اصلاح بسترهای فسادزا اختصاص داشت با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون تخلفات متعدد رخ داده در زمینه واردات نهاده‌های دامی اظهار کرد: آن‌طور که سازمان بازرسی گزارش داده، تعداد قابل توجهی از افراد با استناد به اعلام ورود نهاده‌های دامی به بندر و ثبت آن در سامانه بازارگاه، اقدام به واریز وجه برای خرید کالا و ترخیص و دریافت آن ظرف یک تا چند هفته بعد کردند درحالی که اساساً نهاده‌ای وارد کشور نشده بود و در نهایت هم هیچ‌گونه کالایی به دست مردم نرسید. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس عدلیه با اشاره به پرداخت پول از سوی مردم و مشتریان برای خرید ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در حالی که این محموله وارد کشور نشده بود، گفت: یکی از تخلفات آشکار در جریان واردات این محموله بدین شکل بوده که قبل از وارد شدن کالای مورد نظر به بندر نسبت به اخذ شماره کوتاژ اقدام شده است و متعاقب این موضوع، کوتاژ در سامانه بازارگاه به ثبت رسید و در معرض دید مشتریان قرار گرفت و مردم نیز با مشاهده کوتاژ در سامانه، اقدام به خرید کالا کردند.
اژه‌ای با اشاره به نامه‌نگاری برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با بانک مرکزی در جریان امور مربوط به واردات این محموله گفت: طی نامه‌ای از بانک مرکزی خواسته شده بود که دلار بابت کالایی که وارد شده در اختیار شرکت خصوصی مورد اشاره قرار دهد درحالی‌که اساساً هیچ‌گونه کالایی وارد کشور نشده بود. رئیس قوه قضائیه واگذاری ۴۹ درصد از سهام شرکت خصوصی مذکور به سازمان تعاونی روستایی را از دیگر تخلفات صورت گرفته در جریان واردات اخیر محموله نهاده‌های دامی عنوان کرد. رئیس عدلیه از سازمان بازرسی خواست که موضوع تخلفات صورت گرفته در زمینه واردات نهاده‌های دامی را با فوریت و جدیت مورد پیگیری قرار دهد و در همین زمینه تصریح کرد: اینکه یک دستگاه که از متولیان امر واردات کالا به کشور است به صورت رسمی مرتکب چندین تخلف شده باشد موضوعی بسیار مهم و قابل پیگیری است. رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: موارد اینچنینی زمینه‌ساز فسادهای بعدی و متعدد و ایجاد پرونده‌های کثیرالشاکی می‌شود و گرفتاری‌ها و مشکلات بسیار زیادی را هم برای مردم و هم برای دستگاه قضا به وجود می‌آورد.

روایت محسنی اژه‌ای 
از تعامل کم‌سابقه قوا در مبارزه با فساد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای چهارشنبه شب همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره تحقق اهداف سند تحول قضایی گفت: اینکه قوه قضائیه بتواند یک سند تحول داشته باشد امر مطلوبی است و این سند که در زمان رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور کنونی تدوین شد، در خود سند تحول دیده شد که این سند ایستا نباشد و بتواند در هر زمان ارتقا یابد. به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تعامل و هم‌افزایی با سایر قوا گفت: ما یک نظام هستیم و به هیچ‌وجه استقلال سه قوه از یکدیگر با تعامل و همکاری منافاتی ندارد و در این دوره هم باید گفت که همدیگر را خوب می‌شناسیم و بنده و آقای رئیسی در طول چهل سال با هم ارتباط نزدیک داشتیم، رفیق بودیم و با هم آشنا هستیم. همچنین با مجلس هم تعامل بسیار خوبی داریم. یکی از مسائلی که بشدت در دولت‌های مختلف گرفتاری داشت، سیستم بانکی بود و تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها به نظام بانکی مربوط بود، همچنین تعداد بسیاری از پرونده‌ها مربوط به گمرکات، واردات، صادرات و ارز ترجیحی و برخی امور مربوط به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی بود. با خود دولت در این رابطه گفت‌و‌گو کردیم و هر سه قوه به صحنه ورود کرده و موضوع را پیگیری و نخستین انبار در تهران را بازرسی کردیم و دولت در مقابل این اقدام نه تنها موضع نگرفت بلکه بلافاصله معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس گمرک را ترغیب کرد و سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی فعال شد. رئیس قوه قضائیه با اشاره به ساخت وسازهای غیرمجاز و محدود کردن مردم از استفاده از سواحل و مناظر آن در سال‌های متمادی به مسأله رودخانه چالوس اشاره و تصریح کرد: یکی از موارد مربوط به این رود ضرورت استفاده از آب شرب این رود بود که از نظر زیست محیطی اشکال داشت، علاوه بر این موضوع مستحدثات هم مطرح شد و اتفاق کم سابقه‌ای رخ داد و قوه قضائیه پیشقدم شد و با دولت در کنار هم بودیم. رئیس دستگاه قضا به تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: این سؤال ممکن است پیش بیاید چرا قبلاً این کارها را نمی‌کردید که باید گفت قبلاً این هماهنگی‌ها نبود.

واکنش وزارت خارجه به عملیات روانی رژیم صهیونیستی:
ترکیه سکوت نکند
سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترک را مضحک و در چهارچوب یک سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان توصیف کرد و آن را بخشی از دسیسه تل‌آویو برای انحراف افکار عمومی ترکیه و منطقه از آرمان فلسطین و اقدامات تروریستی این رژیم کودک‌کش و خرابکار دانست. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده گفت: متأسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت‌دار جهت مهیا کردن فضا برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.  سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: کشور همسایه ما ترکیه به‌خوبی می‌داند ادعاهای فرستاده رژیم دروغگو و تروریست صهیونیستی تا چه میزان بی‌اساس بوده و انتظار می‌رود در مقابل این ادعاهای تفرقه‌افکنانه سکوت نکند. این رژیم بارها نشان داده است تا چه میزان غیرقابل اعتماد است. وی با تأکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به‌صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهارکرد: مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت‌اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبه‌رو هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7940/2/617749/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها