ایران در ایران


 سنندج - مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: آیت‌الله رئیسی پنجشنبه و جمعه هفته آینده به کردستان سفر می‌کند.

به گزارش تسنیم، عبدالسلام کریمی در نشست با علمای اهل‌ سنت از سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این سفر، پنجشنبه و جمعه هفته آینده خواهد بود که قطعاً ‌از لحاظ مادی و معنوی مثمر و پر از خیر و برکت خواهد بود.
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در این سفر نظرات و خبرهای خوبی برای مردم استان کردستان دارند، تصریح کرد: نظر آیت‌الله رئیسی درباره مردم شیعه و سنی کردستان نیز همان نظر رهبری و برابری، برادری و دغدغه بر حل مشکلات است.
کریمی با اشاره به جلسات علمای اهل‌ سنت کشور با رئیس‌جمهور از تلاش برای فراهم کردن زمینه ملاقات ماموستایان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تداوم این جلسات با آیت‌الله رئیسی و مراجع تقلید قم در مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: باید این نشست‌ها و ارتباطات تقویت شود.

حرکت کتابخانه سیار در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزودی کتابخانه سیار در مناطق روستایی بدون کتابخانه این استان راه‌اندازی خواهد شد.به گزارش ایرنا، محسن جبارنژاد اظهار داشت: این اقدام به طور مشترک و با همکاری کانون پرورش فکری استان انجام می‌شود. وی افزود: براساس یک نگاه سنتی کتابخانه محیطی است که خدمات کتابخانه‌ای شامل امانت کتاب به اعضا و مراجعه کنندگان آن ارائه می‌شود. سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند سال اخیر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی کتابخانه‌ها را به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده و در آنها بیش از ۴۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود. جبارنژاد عنوان کرد: کودکان و نوجوانان گروه‌های هدف مشترک دو نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری هستند. وی ابراز داشت: می‌توان با هم‌افزایی و همکاری لازم از سوی این دو نهاد فرهنگی، استفاده از ایده‌های نو و مبتکرانه آنها و پرهیز از هرگونه موازی‌کاری خدمات ارزنده تری به کودکان و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد.

پیش‌بینی تابستان داغ و بدون بارش برای گیلان
استاندار: هیچ شالیزاری در گیلان نباید بی‌آب بماند
​​​​​​​
رشت - استاندار گیلان از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست از همه امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا هیچ شالیزاری بی‌آب نماند و حتی پیشگیری هم در این زمینه انجام شود.
اسدلله عباسی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان گفت: فرمانداران نماینده تام الاختیار ما در شهرستان‌ها هستند و برای حل مشکلات نبود آب در شالیزارها همتی مضاعف داشته باشند. وی افزود: به کشاورزان تأکید شود از فرصت باقیمانده برای بیمه کردن شالیزارها استفاده کنند. استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان مربوطه به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر شوند تا رفع مشکل صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کشاورزان ما نباید غصه داشته باشند که تشنگی مزارع باعث خسارت به محصولشان شود. به هیچ وجه کشاورزان را نباید به حال خود رها کرد.وی ادامه داد: ما خبر داریم که چقدر آب از اول پشت سد بوده و چند مرحله رهاسازی شده است. تأکید دارم کشاورزان مقصر که از آب‌های موجود بدرستی استفاده نکردند هم نباید ضرر ببینند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/16/618062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها