هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی همچنان تحت تأثیر تازه‌های تولیدات فرهنگی و هنری قرار دارد، از سینما و تئاتر گرفته تا حوزه نشر و حتی فعالان بخش موسیقی که روزهای پر کاری را پشت سر می‌گذارند.

مینی سریالی تازه در راه تلویزیون
سیروس مقدم کارگردان نام آشنای تلویزیون به‌عنوان سازنده مینی‌سریال «ترور» انتخاب شد.آن‌طور که در صفحه ایرنا به نقل از مؤسسه اندیشه شهید آوینی آمده، با مشخص شدن کارگردان، این مینی‌سریال در آستانه‌ تولید قرار گرفت. مینی‌سریال ترور با موضوع ترور نافرجام شهید حاج قاسم سلیمانی به تهیه‌کنندگی «حامد عنقا» درصدد است تا بخشی از جایگاه رفیع و حساس این سرباز گرانقدر اسلام را به تصویر درآورد. در کارنامه‌ کاری سیروس مقدم ساخت سریال‌هایی پرمخاطبی همچون پایتخت، پلیس جوان، اغما، به سوی افتخار، پیامک از دیار باقی، رستگاران، زیر هشت، مدینه، میکائیل و تا ثریا دیده می‌شود.
چهره‌ها
محمد بحرانی که بابت صداپیشگی جناب‌خان در برنامه خندوانه علاقه‌مندان زیادی در فضای مجازی دارد تصویری از قسمت تازه‌ای در خندوانه منتشر کرده، این قسمت مرتبط با دعوت ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما و تلویزیون است. البته بحرانی یکی از مطالب منتشر شده در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را هم با مردم به اشتراک گذاشته؛ در این نوشته، انتخاب محمدبحرانی به‌عنوان داور بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اطلاع‌رسانی شده است.

علیرضا میرعلینقی، پژوهشگر موسیقی و منتقد هنری پوستری از اجرای شب‌های موسیقی ایرانی را منتشر کرده، این برنامه ویژه موسیقی تربت جام است که نام عبدالرئوف برنا به‌عنوان خواننده و تاج محمد قاسم‌زاده هم در جایگاه دوتارنواز در آن ذکر شده است. میرعلینقی به علاقه‌مندان پیشنهاد داده که حتماً در آن شرکت کنند و از هنرمندی این 2 هنرمند خوشنام موسیقی بهره‌مند شود. زمان این اجرا هفتم و هشتم تیرماه، ساعت 20:30 به میزبانی موزه موسیقی در میدان تجریش عنوان شده است.

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما عکسی از سفر خود به فرانسه منتشر کرده که در آن فرزانه میلانی، استاد ادبیات، نویسنده و شاعر دیده می‌شود. او دیدار با این اهل فرهنگ و ادب را فرصتی مغتنم و زمانی دلنشین برای خود خوانده است.

اکبر ایرانی، مدیر عامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب نکاتی درباره سجادآیدنلو، نویسنده و پژوهشگر نوشته. او از این استاد دانشگاه و خدمات ادبی‌اش به نیکی یاد کرده و برای معرفی بیشتر به مخاطبان نوشته:«آیدنلو یک فرد نیست، یک مؤسسه است. یعنی کاری کرده که یک مؤسسه سال‌ها طول می‌کشد تا چنین کند. کتاب آذربایجان و شاهنامه، یک کتاب تألیفی نیست. یک دانشنامه درباره شاهنامه و آذربایجان است و محل رجوع و استناد اهل پژوهش.» نوشته ایرانی با توضیحاتی بیشتر از آنچه پیش روی شما قرار دادیم همراه است، متن کامل آن را می‌توانید در صفحه این پژوهشگر و نویسنده بخوانید.

آیدا پناهنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس خبری برای علاقه‌مندان سینما نوشته، این خبر با پوستر فیلم «زالاوا» همراه شده که ارسلان امیری کارگردانی آن را به عهده دارد. پناهنده در صفحه‌اش نوشته که فیلم مذکور از چهارشنبه، هشتم تیرماه جاری به روی پرده نقره‌ای سینماهای کشور می‌رود و البته تأکید کرده که این ساخته سینمایی از جمله کارهای مورد علاقه خودش نیز هست. زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به‌عنوان کارگردان است که نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین از بازیگران آن فیلم هستند. زالاوا، جایزه بهترین فیلم از سی و ششمین دوره هفته بین‌المللی منتقدان فیلم ونیز و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه هیأت داوران از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را دریافت کرده است.
دیگه چه خبر...
انجمن شعر مؤسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب از برگزاری یکی دیگر از جلسات هفتگی خود نوشته است، چهارشنبه‌های شعر از جمله جلساتی است که به همت این مؤسسه و با حضور جمعی از اهالی شعر و منتقدان ادبی برگزار می‌شود. آنهایی که موفق به بهره‌مندی از جلسه اول تیرماه آن نشده بودند می‌توانند به لینک مندرج در استوری انجمن مراجعه کرده و مشروح آن را بخوانند.

صفحه انتشارات افق مطلبی درباره برگزاری یک مصاحبه، آن هم برای نوجوانان را اطلاع‌رسانی کرده و در تشریح بیشتر آن هم نوشته: «خبر خوب! یه گروه داغ و تازه داریم برای نوجوون‌های 14 تا 17 سال به اسم دریا. قراره از این به بعد یکشنبه‌ها بچه‌ها دور هم جمع بشن، با هم کتاب بخونن و راجع بهش حرف بزنن تا از هم همدیگه یاد بگیرن. خودشون و بعد دنیاشون رو بهتر بشناسن.» انتشارات افق به این منظور سراغ 3 کتاب رفته، 1- کتاب گورستان، 2_ دختری که از بصره آمد، 3- زیر نور ماه شیشه‌ای. برای کسب اطلاعات بیشتر سری به صفحه این مؤسسه انتشاراتی بزنید و نوجوانان دیگر را هم خبر کنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/24/618085/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها